söndag 2 augusti 2009

Nya projekt!

Nu har jag exakt en vecka kvar att leva "lördag hela veckan" som jag gjort nu under semestern och när jag kommer tillbaka till Karlskrona börjar mitt training-camp igen. Ska bli skönt med lite rutiner. Jag ska anteckan ner mitt kommande upplägg i min lilla "tankarnas bok" och återinföra min kostboken. Jag har idag påbörjat ytterliggare ett projekt, något annorlunda, men en rolig idé jag fick igårkväll. Nämligen att jag bestämt mig för att besöka varje fik i Kalmar och göra en utvärdering på dessa.
Jag kommer bedömma fikets sortimentet, personalens bemötandet, standard & fräschheten av lokalen, toaletterna, läget och öppetiderna.
Jag och mitt sällskap kommer också diskutera fiket under vår kaffestund. En kul idé jag fick för visst är det allt som oftas man alltid går till samma ställe och på så vis är det lätt att gå miste om något. Vyerna ska vidgas!
Min Café-analys påbörjades idag och då var jag artig att låta mitt sällskap bestämma ställe så här i min Premiär! Imorgon bestämmer jag och jag kommer göra liknande analys över Karlskronas fik.

2 kommentarer:

  1. Hej Madde Mys =)
    Jag läser din blogg fast jag inte skrivit på ett tag. Din utmaning låter helt klart toppen tycker jag..själv älskar jag o fika...skulle kanske varit ngt för mej med ;)
    Lycka till nu inför i höst, o dra igång igen med Bamse Bus..
    Själv får jag köra igång igen..själv...lite tråkigt..men endast 6 kg kvar juh =)
    Bloggen uppdaterad igen snäckan..titta förbi..

    Stora kramen till dig
    ~M~

    SvaraRadera
  2. -M- hehe, det hoppas jag! =)det är inte så många som väljer att lägga någon kommentar..

    SvaraRadera