onsdag 26 augusti 2009

En annorlunda morgon tillmötes

Så himla typsikt att jag just denna morgon skulle ställt klockan på ytterliggare några minuter tidigare än normalt. Vaknade ändå så skönt utvilad men hörde det smattrade rejält på rutan. Jag är inte känslig men imorse regnade det kraftligt. Jag fick mot min vilja ligga kvar så min morgonrunda uteblev och fick invänta tiden tills jag kunde gästa gymmet med ett benpass vid öppning istället. Denna morgon fick jag ta bilen till både gymmet och jobbet. När hände detta sist? Utebliven promenad och bilkörning, snacka om att denna morgon blev knasig =)
Som om inte detta var nog. Vad folk det var och gymmade imorse. När klockan var sju räknade jag in oss till 14 stycken! Normalt sett brukar man vid öppning vara tre fyra stycken...
Jag har fått låna ett hopprep med kullager ifrån en gammal boxare som jag hade på min instruktion förra veckan och imorse låg repet och väntade på mig i receptionen. Det ska bli coolt att testa hur det är att hoppa med ett sådant.
Det som återstår att fixa nu innan jag kan koppla av framför TV:n eller läsa någon blaska, är att jag ska koka ägg, fixa matlådor, packa träningsväska och diska. Affären har jag redan hunnit med att köpa ett fåtal varor. Jag handlar hellre ofta än mycket och få gånger. Ikväll var det faktiskt jobbigt för alla handlade så himla mycket så det blev ju köer som hette duga....jag blir ju lätt rastlös och visste inte riktigt vad jag skulle roa mig med- Fel kö valde jag så klart men säg mig den person som någonsin sagt valt rätt kö, hehe. Jag passade på att snoka vad alla egentligen hade för spännande i sina vagnar och korgar. Ibland kan man faktiskt se vad de tänker att laga för mat när de kommer hem, hehe! Ja tiden gick lite fortare men jag hade inte velat byta med någon. Jag var nöjd med vad min korg innehöll, 1 pkt Ryvita knäckebröd, en zuccini, en påse torkade aprikoser och en TV-tidning.

4 kommentarer:

  1. Men Madde då..Vilken morgon ;)
    Vart tog ditt eget inhandlade hopprep av? Köpte inte du ett härom veckan?!? *hihi*
    Va själv o körde ett pass på gymmet imorse, å där kan jag säjja tvärt om mot dej, det va jag o ngn till =)
    Sen en härlig fikadag m vänner o lite shopping av nya jeans o underkläder =P.

    Snart dax o krypa till kojs, men ha en fortsatt bra kväll Madde, lika skoj o titta in till dej o läsa vad som skrivs..

    kram
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Trevlig afton på dig =)
    Mitt hoppep ligger i väskan, hehe, men detta fick jag låna för att testa o se hur skillnaden är.

    SvaraRadera
  3. Maddis vännen..
    Ville bara titta in o önska dig en heeeelt underbar helg, blir det Kalmar i helgen eller?!
    Själv får jag juh herrbesök *ler*

    Ha det så bra vännen så hoppas jag att vi cs snart
    Kramen
    Millan

    SvaraRadera
  4. Millan: Du är alltid så välkommen! Ha en skön helg och ta hand om er! kram

    SvaraRadera