måndag 2 augusti 2010

Har du också glömt firren?

För det har nämligen jag gjort har jag märkt. Jag lever på i matväg är kyckling, kyckling och kyckling och någon tonfiskburk och kräftstjärtar har jag fått i mig men den "riktiga" fisken då?
Detta måste jag ändra på så nu har jag igår (även idag) ätit Blomlövs varmrökta lax tillsammans med, sötpotatis, zuccini, svamp i ugn och såsade med tomatkross chili som jag hade kvar från min Flygande Jakob och den fungerar alldeles utmärkt till att ha som en sås utan någon mer "tillagelse". Hett tips för lata eller intensiva dagar! Både såsen och den varmrökta laxen!

Jag blev lite försenad till gymmet idag och jag blev så trött på mig själv. Det är inte alltid det är bra att bara ha en nyckel i handen istället för hela knippan. Jag råkade nämligen tillsammans med min ihopstampade pappkartong även slänga min nyckel i den stora gröna tunnan! Jag hade nämligen båda i samma hand för jag öppnade ju med den andra och vips så råkade nyckeln följa med....ÅH.....! Där stod jag en stund och prövade lite olika metoder för att få upp den. Det finns ju endel i tunnorna när man bor i lägenhet så det är inget ställe jag rekommenderar till er. Så jag har tvättat min nyckel med tvål idag! Ysss, så äckligt det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar