fredag 6 augusti 2010

Nu e jag allt glad!

Jag har haft riktigt goa styrkepass nu och inget besvär av ryggen alls. Eller nu överdriver jag lite, men jag kan träna utan att det påverkar min styrka nämnvärt. Lite stel efter jag suttit är jag dock fortfarande, "Men sitt inte då" som min chef på Playitas skulle sagt "ler.
Känns grymt härligt att köra igen!
Såklart har jag tänkt lite på mina övningar och valt med omsorg de övningar som avlastar ländryggen (iaf vad jag tror) så gott det går och det har fungerat utmärkt! Jag har bland annat tagit hjälp av bänkar istället för att stå och utföra övningen. Istället för att använda stänger har jag använt mig av cabel cross och kört övningar med en arm i taget och det blir att man arbetar med en lättare vikt så klart då en arm är svagare än två "ler. Dessa justeringar har iallfall fungerat för mig och icke att förglömma har jag gått, gått och gått! Tre promenader om dagen och detta har som sagt resulterat i goda resultat! I´m happy. Tandvärken får jag liksom ta då.


Det är då jag trivs som bäst, intensiva träningsdagar då allt egentligen bara går ut på att träna, äta, återhämta, träna, äta och sova. Två sådana dagar på raken och den tredje blir en "socialdag" med roliga aktiviteter med nära. Det är mitt vinnande koncept! Det fungerar skitbra på mig och jag älskar det! Allt känns jättebra och det är känslan som ska kännas bra.
"Man är vad man utstrålar" stämmer faktiskt riktigt bra. En person som är nöjd med sig själv utstrålar som exempel glädje, självsäkerhet och karisma och en missnöjd person tittar gärna ner i marken och har ett bittert ansiktsuttryck.
Och idag ägde jag världen och jag hoppas få äga hela hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar