tisdag 10 augusti 2010

Man orkar alltid mer än man tror!!!

Men nu e jag verkligen trött. Ska bli skönt med en lugn afton framför bioduken och Bröderna Karlsson. Vad har gjort mig så trött kan jag ju undra?
Efter morgonens morgontur på Stensö som jag oftast går här i Kalmar åt jag frukost med numera Fru som titel =) och tankade med "min" räksmörgås ifrån Gamla Lotsutkiken. Jag gör alltid min egna macka när jag är på Café då det oftas inte har den rätta kombinationen som jag önskar och likaså på restauranger skapar jag min egna rätt så jag beställer alltid sist =)
Normalt sett är det aldrig några problem utan får alltid mina justeringar igenom och oftast brukar det vara så att mitt sällskap hellre vill ha min tallrik än sin egna =) Jag är alltid nöjd också och visar det genom att berömma lite extra efter jag ätit upp.
Känn aldrig att ni är jobbiga genom att ändra på menyn för det gör jag alltid, "ler, mer regel än undantag! Tänk mer på att du ska vara nöjd.
Om jag någongång inte skulle få min önskan igenom och få ett otrevligt bemötande vänder jag på klacken och går. För dåligt mottagande är det värsta jag vet och sådana ställen vill jag inte gynna.
Gamla Lotsutkiken är ett av favoriterna och vi satt fint i solen och såg ut över Kalmarsund.
Som synes en välgjord stadig macka med mina önskemål! Men ändå blev jag trött under mitt Ryggpass idag men min analys på det måste vara vätskan. För mycket kaffe och inget vatten som jag också borde fyllt på med. Men jag kämpade på och slet men min promenad kände jag, att den var liksom i farozonen då jag bara behövde VILA och tanka med bra mat PRONTO. Men jag är än fullförare, så ut och traska som planerat och visst orkar man mer än man tror. Jag stegade på och tänkte på annat och sen var jag visst tillbaka och mina dryga 45 minuter hade passerat på samma tid dessutom. För övrigt är det ju inte så ansträngande att gå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar