lördag 31 juli 2010

Triathlon Kalmar

Idag var det dags för den årliga tävlan i Triathlon här i Kalmar.
Nu har jag ju lite att jämföra med sedan jag såg Iron Man på Lanzarote. Men denna gången blev det inget bad mellan grenarna för min del vi roades med IKEA och shopping istället.
Jag är själv mycket trött, så idag vilar jag hela dagen. Framför allt efter ett benpass känner jag mig död vilket jag då hade igår bland annat. Men nu känner jag mig inte speciellt trött när jag tänker på hur trött jag skulle varit om jag hade:

Simmat 3860 meter
Cyklat 180,2 km
och sprungit 42.195 meter
Vilket är distanserna för loppet idag. Så jag tar genast tillbaka att jag känner mig sliten....!
Bästa prestation idag blev David Näslund som tävlar för StockholmsPolisen IF. Han var ute i 8 timmar, 35 minuter och 20 sekunder.

God två med ungefär två minuter efter Pontus Lindberg som tävlar för Stockholm City Triathlon.
Blev lite eller ganska mycket, sugen på Flygande Jakob idag när en restaurang hade detta på menyn så jag gjorde mig min egna variant av denna goda rätt. Tog lite vad jag hade som var paprika och färsk svamp, mango, banan, kycklingfiléer och mandlar. Blandade kesella med tomatkross av chili. Mmmmm! ett fint lass har jag lassat in =)

2 kommentarer:

  1. Visst är det!! :D Det är jue rätta märket och allt för dig oxå jue... Skorna lär jue inte finnas i min storlek men jackan står det mitt namn på... ;) Vet du han som letade skor åt dig på Stadium är bror till min granne... Trodde jue nästan att det var han först eftersom dom var så lika... Mumsar just nu på vaniljfluff med färska nyplockade blåbär till... Det är mums det!! :P
    Ha en härlig dag du med vännen!! Kraam!!

    Vart hamnade Colting tro?!

    SvaraRadera
  2. ZuziBuz: Nä men vad skoj, då har du en trevlig granne! Hälsa honom så gott ;) Jag har två härliga halvlitrar med blåbär i kylen, fantastiskt gott!

    SvaraRadera