tisdag 17 mars 2009

Tillbaks till ruta 1........

och ytterliggare några steg bakåt ska jag erkänna jag hamnat då en kompis på resan plötsligt utbrister "-åh snart är det påsk"! Oh my God, vad rätt han har...endast två veckor ungefär...snacka om hamna fel i tiden nu...det spreds allt lite panik i mig som en frätande vätska...jag vill nämligen alltid ha tiden på min sida vilket jag plötsligt kände att den nu rann ifrån mig. Imorgon blir det därför att strukturera upp både kost, kodition och styrka igen och aven mål, delmål och belöning.
Nu har jag varit vaken i mer än ett dygn och det känns inte alls bra att vara på svensk mark igen....suck.....
Vi fick genomgå flera säkerhetskontroller och de öppnade Samtliga väskor. Funderade lite i kön på hur jag skulle förklara mitt proteinpulver om det skulle verka misstänkt på någotvis..plus att min största oro faktiskt var om jag skulle lyckas få igen min väska igen då jag var tvungen att sätta mig på den för att kunna få igen den på hotellet. "ler" Men när vi alla tre hjälptes åt skulle jag nog kunna säga det gick alldelles för bra för att vara sant. Därefter stoppades jag även i bagagekontrollen, såklart, och de ville se vad jag hade i den väskan. Ser jag kriminell ut eller så....

Väl inne i planet var jag ashungrig när vi äntligen fick maten. Jag ville ha MAT och inte någon proteindrink eller bars och är jag nu dessutom van att äta säkert fyra stycken flyglådor kan ni ju förstå att min mage skrek efter mer! Jag lyssnar alltid på kroppen sa jag frågade lite försynt som ett barn om det fanns en låda till, jag betalar om det skulle vara så. Efter några minuter kom flygvärdinnan tillbaka och frågade om det gick bra med fisk, och som ett barn på julafton bara lös jag och det blir perfekt sa jag! Se har så lycklig och glad jag blev av låda nummer två:

Jag fick så klart min omgivninga att både le och skratta men jag har faktiskt svårt att förstå hur någon kan bli mätt på så där få tuggor. Visserligen skippar jag desserten och brödet men det är ju bara för det gör mig ännumer hungrig. Nåja, that´s me =)

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem !!! :)

    SvaraRadera
  2. Eva: Tack min vän! Vad ljust det hunnit bli har på morgonen nu!

    SvaraRadera