torsdag 5 mars 2009

My sweet Señoritta!

Har har ni varldens underbaraste dam! Hon mattar min mage varje morgon med sina omelletter. Hon ar hur harlig som helst och jag ar sa glad over att jag kan lite spanska sa vi kan forsta varann lite och skratta. Underbar manniska som ni ser!
Har spenderar vi nu tva veckor framat och detta ar utsikten ifran vart hotellbalkong:
Kunde inte lata bli kameran i planet sa utsikten bland molnen....










Idag har vi varit pa "Kaninmarknaden" en jattestor marknad dar det saljer allt mojligt. Var forstas inga problem med att handla lite! Har prutar man och det tycker jag ar saa kul! Har kommit pa mig sjalv att jag fatt nagon forkarlek till kepsar att jag ofrivilligt kanske borjat samla pa for jag har hur manga som helst hemma och anda koper jag flera hela tiden. Speciellt nar jag ar utomlands....
I Venezuela fungerar vaxlingen lite annorlunda. Har har man med sig USdollar och sa vaxlar man till Boulivares som ar deras valuta i butiker eller pa stan for att fa bast kurs. Det kan skilja fran dag till dag. Far man inte den kursen man vill ha vantar man och gar till nasta butik och till slut brukar man fa den kursen man vill ha =) Dock blir det lite knepigt att rakna ut var det blir i svenska pengar da kursen skiftar.
Buff'en pa hotellet ar kanon och jag ater sa klart mycket fisk! Vi har det fantastiskt bra och morgondagens planer ar stranden och ev en massage =)
Ma val alla och kampa pa i gymmen! Alla manniskor ar sa roliga som synes och Venezuela har en vacker natur!

3 kommentarer:

  1. Härligt Härligt, Ser underbart ut!!
    Passa på o njut lite åt mig med, själv sitter jag här o jobbar övertid.... =(

    Man kan aldrig få nog med bra kepsar!! Inga nya flashiga solbrillor på marknaden?? Gucci & Oakley...

    SvaraRadera
  2. Se till o lär dig lite utav massagen där nere, så ska du få använda den på mig lite sen när du e hemma igen!! ;-)

    SvaraRadera
  3. T: haha, you wish, massage far du ordna pa egen hand.

    SvaraRadera