onsdag 18 mars 2009

Jag fick inte ens välja motiv för det priset.........

Tänkte att jag kanske borde kolla med den svenska sjukvården gällande mitt hundbett om jag ska ta en stelkrampspruta eller att någon bör titta på såret. Lite nonchalant ringde jag runt och blev kopplad till lite olika avdelningar och vips så var jag påväg mot mottagningen. "Pronto" skulle jag infinna mig för att vaccinera mig. Jag kunde inte låta blir att skratta när jag gick mot sjukhuset för att just vara påväg för att få en spruta mot rabies...! Jag slutade dock att skratta när jag skulle betala kan jag säga...OMG....vilken dyr "tatuering"! och jag fick inte ens välja motiv eller ställe på kroppen för den delen heller! Idag fick jag två sprutor, en i varje arm. Nästa vecka ska jag ta en till och om tre veckor ytterliggare en. Idag har jag blivit tusen spänn fattigare och kommer bli lika mycket fattigare igen efter avslutad behandling....rabies tillhör tydligen bland det dyraste vaccinen, jo tack, så klart jag skulle behöva just den......och det var "in case" för har man väl fått rabies så dör man. Sjukdomen ger sig på nervsystemet vilket gör att man blir förlamad succesivt och tillslut dör man därför är det rutin att ta en spruta mot detta efter man blivit biten utomlands.
Mitt planerade ryggpass kände jag låg i farozonen då jag fick sprutor i varje arm så jag ställde frågan att det är väl Ok att träna efter ett tag efter sprutan. Det fick jag inte göra, du verkar gå in för det du åtar dig så du ska vila sa han och log. Jag försökte med att få springa i vårvädret men det gick också fetbort....åhh....! Tänkte fråga om jag kunde komma tillbaka senare men kom mig inte för att göra det..."ler"
Nu ska jag planera min träningsframtid och nu vill jag inte stöta på fler hinder som sätter käppar i mina hjul!
Delfiner är mycket snällare än hundar......

3 kommentarer:

  1. Skönt att du blivit omhändertagen av vården idag iaf, blev lite orolig över ditt bett... Vilken härligt fin bild!!

    SvaraRadera
  2. Eva: Tack dear! Det var jättefränt att åka med i "fenan" =)

    SvaraRadera
  3. Du verkar ju vara en fena på det oxå!! ha ha ha

    SvaraRadera