tisdag 24 mars 2009

My God vad jag fick slita idag!!

Nu är det slut på semestern och åter till träningsbloggandet!
Jag hade det grymt jobbigt imorse kan jag tala om men jag segrade =) Efter lördagens benpass har jag haft grym träningsvärk i låren och det sitter i fortfarande. Tänkte jag skulle få igång min förbränning igen och få känna den goa känslan igen efter ett löp-pass. Imorse var det då dags! Shit säger jag bara! Varje löpsteg kändes i låret och jag kände mig fruktansvärt klumpig när jag sprang just för träningsvärken. Kändes inte alls som att jag var en fjärder direkt. Jag nyttjar hela foten när jag springer men i uppförsbackarna idag nästan avtog farten så jag fick springa på tå för att ta mig upp. Det var som jag sprang på ett löpband i motsattriktig med hög fart, precis som löpbandet i hinderbanan på Gladiatorerna. Exakt så motigt kändes det och mitt psyke testades kan jag lova. Jag försökte först skratta åt mig genom mina fånerier att ens komma på tanken att börja gå istället, hallå där går gränsen damen, så vek får jag bara inte vara! Bit ihop nu och du vet att inget får man gratis utan det är bara att kämpa på. Jag började istället njuta av naturen och känna hur "gott" verkligen träningsvärken kändes istället för att tänka på smärtan. Hemma när jag stod och strechade var jag så nöjd och stolt över mig själv! Jag hade fixat hela löparrundan, fått upp pulsen och cirkuleationen i kroppen, den "goa" känslan som infinner sig efter jag ansträngt kroppen berusade hela mig och jag kände att denna dagen kommer verkligen bli en toppendag! Med ett leende på läpparna gick jag in i trappuppgången och gjorde mig en god frukost och tänkte hur kunde jag ens tänka på att gå rundan istället pga lite träningsvärk? =)

3 kommentarer:

  1. Ja, det kostar o ligga på topp....!!! ;-)

    SvaraRadera
  2. anledningen till att du tänkte att du skulle köra långintensiv cardio är för det inte tar lika mycket muskler från kroppen framåt slutet av dieten :-)

    /Richard

    SvaraRadera
  3. T: Ja man brukar ju säga det, men toppen är ju inte nådd än.....
    Richard: Kul att ha dig tillbaka =)

    SvaraRadera