måndag 16 mars 2009

Nej....inte redan...

nu sitter jag har och skriver sista inlagget, med mycket sorg i mitt hjarta att vi imorgon lamnar Venezuela. Det har varit tva fantiska veckor och jag tankte mig gora en snabbsummering. Men forst ska jag beratta lite om den sista heldagen har pa Isla Margarita. Sa klart gallde det att "maxa" denna sista dag i solen sa idag var det "low sunprotection" som gallde. Vi har legat vid stranden och forsokt fanga sa mycket stralar vi bara kan. Nagon drink slank aven ner i denna hetta sa klart! Min morgon kunde dock borjat battre....under morgonrundan blev jag namligen hundbiten. Som tur ar har jag mina vanner har pa hotellet som fixar och trixar och jag blev ompysslad och fick saret rent med en gang. Det gick inte sa djupt tack o lov men det var sa det gick hal och tydliga marken av tanderna. Inget att hanga upp sig pa utan det som har hant har hant och se det som en ny erfarenhet och ga vidare. Dock kanns det alltid lite orovackande nar det intraffar utomlands. Jag ar lite arrad av alla incidenter jag varit med om sa detta eventeulla arr gar till samlingen. Det ska synas att man har haft ett aktivt liv. Ater till min summering:

Hotellet: Basta rummet med basta utsikten - Supernojd
Maten: Maten pa hotellet kanonbra! Atit fisk alla dagar bade till lunch och middag utom tva tror jag. Lite mer kryddor hade inte skadat men det finns tabasco som jag brukar stanka pa lite. Venezuela ar inte kant for kryddstark mat heller. Det finns mycket gronsaker som rodbetor, broccoli, blomkol, linser, bonor, pasta, ris, potatis mm att valja pa. Mycket bra! Saknar lite mer fibrer som far magen att arbeta lite kring frukosten for dar blir det mest agg, omellette och tonfiskrora, och deras majsbrod for min del. Lite mer frukt hade jag onskat ocksa. Men med mina gigantiska portioner hade det kankse inte rymts mer anda =)
Naturen: Fantastikt natur men befolkningen sjalva skulle kunna halla lite mer rent for det ligger mcyket skrap pa sina stallen.
Stranderna: mina bilder sager val allt? =)
Manniskorna: Fantastiska manniskor och kan du dessutom lite spanska far man service med en gang. Inga tecken pa kriminalitet utan alla ar vanliga och hjalpsamma och ingen har forsokt att lura oss. Jag har glomt min vaska tva ganger pa en stol och min klocka pa disken i affaren som de sprungit efter med. Sa de ar arliga - jag forvirrad =)
Shopping: Inte sa mycket att shoppa. Mest smycken, solglasogon och allmanna turistprylar. Det galler att pruta och det tycker jag ar skoj=) I ovrigt ar det inte billigt att handla i "Market" osv sa metag egena notter. Ar du snacksig av dig sa finns det valdigt litet utbud och det ar dyrt.
Missa inte: Los Roques - Nationalpark som ar ett paradis! Den finns mycket att go
Rekommenderas: JA - Denna resa far 8 av 10 och jag skulle nog faktiskt saga detta ar den basta platsen jag varit pa hittills. Aker DU sa maste jag folja med =)

2 kommentarer:

  1. Du råkar alltid ut för nån olycka av nåt slag på dina resor din filur... Ska bli kul att se dig snart, se fler kort och höra mer om hur du har haft det!!

    SvaraRadera
  2. Eva: Javisst är det så! Denna gången lyckades jag nästan iallafall...föll på måööinjen då det var dagen innan vi skulle hem. Ska be någon kolla på bettet imorgon just in case. Ska bli kul att ses till helgen! Kram på dig!

    SvaraRadera