tisdag 2 augusti 2011

Underbar dag i sol och vatten!

Men också gymmet så klart för vill jag så hinner jag båda. Det gäller bara att vara med klockan från morgonen.
Min dag har jag tillbringat i underbar Sandvik som är ett mina favoriter på ön, (öland alltså) Förmiddagsfikat med fantastiska räkmackor ifrån Lotsen i Kalmar köpte jag med mig innan jag stack som en överraskning till övriga sällskap! Min specialare närmast i bild =
En iskall Redbull intogs vid kisoken.
Haha, nä såhär stor är jag faktiskt inte! Även om jag ser sådan ut när jag speglar mig i bilen!
Jag hade gärna köpt mig ett sommarhus här eller om jag haft en egen firma och jobbat hemifrån.
Sandvik har en egen ICA-butik, flera restauranger och ligger några mil från Borgholm och några mil från Böda så läget är bra. Jag har inte forskat i gymmöjligheterna =)
Hem och skrapa triss!
Jag gillar "mode-affärens" öppetider! =)
Efter en tidig morgon och en helt fantastisk dag gjorde jag ett stopp på gymmet för ett armpass på Wellness i Hansa City. Fick ett bra tryck i armarna tycker jag trots en dag i solen men jag laddade fint med Lufsa i Sandviks Kvarn så det fanns stora mängder potatis i kroppen. För er som inte vet vad Lufsa är så är det en matträtt med riven potatis och mjölk som man man gör i ugnen med skivat fläsk på. Serveras med lingonsylt och råkostsallad men idag fick vi vanlig sallad bara....
Gårdagens pass gjorde jag mitt egna CrossFit-pass för att se hur jag skulle sköta det. Planerade upp vilka övningar jag skulle utföra på en lapp som jag hade i fickan. Det gick faktiskt över förväntan men jag saknade att någon står och skriker lite på en, och hjälper till med byte av vikter och justering på löpbandet. Plus som också ser att övningarna utförs korrekt.
Men som sagt det gick vägen iallafall och hoppas framöver jag kan uträtta ett sådant pass i veckan. Det krävs ju lite plats och att ingen smiter emellan i någon övning för då tappar jag ju tempo. Men kul och blöt som en disktrasa igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar