tisdag 23 augusti 2011

Vanorna har redan infunnit sig!

Det är nästan så jag börjar känna mig som en Amerikan för mina rutiner och redan fallit på plats. Frukoststället jag besöker efter morgonjoggen längs Ocean Front Walk frågar dem inte längre efter mitt namn =) Jag medtar en havregrynsgröt med banan och valnötter som jag käkar på hotellet där jag tillsätter proteinpulver för en komplett frukost. The Cow´s End Café är ett superbra ställe och det är alltid kö här. Då jag är ganska svettig så känns det bäst att inta frukosten på hotellet. Här är det mycket träningsfolk och andra som tänker på vad det äter som är gäster. Du kan få din smoothie, kaffe, te eller annat med tillsatt proteinpulver om så önskas.



Iskaffe med proteinpulver är riktigt gott efter en dag på stranden att svalka sig med.
Mina matinköp handlar jag på Rahlps, där jag har mina stående varor precis som hemma men här är det Celcius, citronkycklingfiléer, olika sallader, vatten och frukt som är stående. Det är alltid bra att ha lite "hemma".

Jag cyklar annars runt här vilket är perfekt att ta sig fram när jag vill hålla mig i området.

Fast idag var jag verkligen ute och "cyklade", skulle hitta mig ett shoppingcenter men det gick inget vidare så jag cyklade tillbaka istället och tänkte få lite hjälp ikväll med hur jag hittar då jag ska ut och käka med en polare.

Cykeln tar mig annars mesta dels till Santa Monica. Det är sån vacker tur och det händer så mycket längs vägen.
Jag tränar på L.A Fitness som har en bra anläggning i Marina Del Ray som är jättemysigt.

Utegymmet i Venice har jag inte tränat på än utan bara hängt och snackat. Det är ganska slitet då maskinerna just är utomhus. Mitt pass där slängde jag mina gymhandskar direkt. Men det är festligt! Festligt är också pizzan som finns här längs Front Walk men den spar jag till närmare hemfärden.

Vad jag förstår regnar det på bra hemma och det kan jag långt ifrån säga det gör här =)

Det ligger i min "rättighet" att ta kort på Lifeguards, lite så där i smyg =)


2 kommentarer:

  1. haha..Madde i ett nötskal..=P smygbild på lifeguard..nicenice ;)
    Njut på för fulla muggar snäckan!!

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Millan: Ja det ar klart jag tar for mig! Skratt!!

    SvaraRadera