lördag 13 augusti 2011

Benpass AMEN

Att gå över röd gubbe är inte att rekommendera efter ett tufft benpass upptäckte jag. Var inte så himla snabb att ta mig över liksom men som tur var fanns ändå inga bilar i närheten, tur det!...klart jag egentligen Aldrig ska gå över röd gubbe!
Mitt pass inleddes med Knäböj med z-stång och Marklyft med rakstång. Tunga övningar men då jag känner grym kontakt gjorde jag ganska många set. Jag har lärt mig en grym teknik genom Anders på http://www.completefitness.se/ och jag kallar honom för Magic Man för det är verkligen det han är!
Lugnade sen ner mig lite genom att sätta mig i Jägarstolen mot en vägg i några set.
Vidare att köra ett ben i taget i den sittande bensparken och för att krama ur det sista även avsluta med båda benen in action.
Min mest plågande övning hade jag nu kommit till som jag tror heter Bulgariska Utfall på bänk, oavsett vad den kallas så har jag bakre benet på en bänk och min andra fot placeras ganska långt fram och något åt sidan. Pinsamma 3kg hantlar i nävarna och sen "pumpa blod", galen syra kan jag meddela! Varvade denna övning med att lägga mig på rygg och placera mina hälar på en boll och därefter rulla bollen mot rumpan. That´s it kände jag sen!
I afton är det fest! Men när jag jag känner bra tryck i träningen känner jag inte alls för att festa och intaga massa alkohol till kroppen så jag kommer vara sparsam med drycken i afton men jag är bra på att släppa loss ändå! Det roliga är att träffa massa folk och lyssan på go musik!

2 kommentarer:

  1. Haha, det vet vi hur det brukar gå när du säger att "vara sparsam" =)
    oavsett är du alltid kul!

    SvaraRadera
  2. Anonym: haha, jasså säger du det?! ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig =)
    trevlig afton så får vi se hur min slutar då!

    SvaraRadera