torsdag 24 mars 2011

Hur gör Dolph?

Det var en av mina tankar när jag ikväll gjorde entré till ett Box-pass. Jag går aldrig på pass för att
1. Jag känner mig klumpig
2. Jag vill göra som jag vill och inte lyssna på någon annan som ska säga åt mig vad jag ska göra och
3. Jag gillar inte svettdroppar på golvet. Men jag har besegrat dessa tankar nu och jag har haft det superskoj och flåsigt så jag ser med glädje fram emot nästa torsdag. Mitt första pass som jag bokat frivilligt =) Jag imponerar på mig själv på gamla dar minsann! Just det, Dolph var det! Denna stiliga man.
Jo en övning i passet var att en knäade medans den andre höll i mitsen men det kändes som jag hade noll kraft att knäa. Jag menar på film ser det så himla enkelt och kraftfullt ut men verkligeheten sa mig något helt annat så jag undrar hur han gör Mr Dolph egentligen! Jag skrattade för mig själv när jag gjorde denna upptäckt. Innan idag var jag ute på Västra Mark och sprang men inte som jag brukar utan jag minskar sträckan och ökar hastigheten istället. Mäter sträckan och tidtagning så klart för att se om jag utvecklas. Gick bra idag men jag är så taggad så det beror säkert på det. Men visst var jag sluuuut! Men skönt för smärta gillar jag! Sprang ett varv, återhämtning och så ett varv till i motsatt riktning då jag hade en bra återhämtning.
Imorgon har jag 400m på min agenda och undra vad den tiden blir. Den sträckan har jag inte sprungit sedan småskolan och det är tyvärr inte igår =) Men det är kul att testa lite vart jag ligger. Kroppen ska inte bara se bra ut utan den ska ju också var funktionell!
Imorgon vill jag in i gymmet också, blir riktigt Fredags-Mys som verkar vara det mest använda ordet på fredagar, som är ett ord jag är så allergisk emot!

2 kommentarer:

  1. Men fy på dig, det förbjudna ordet!! ;(

    SvaraRadera
  2. Eva: men jag skrev jag var allergisk mot Det ordet också ;) Jag önskar dig en skön helg vännen!

    SvaraRadera