tisdag 28 december 2010

Härlig julhelg!

Min julhelg har varit mycket mysig bland familj, vänner, mat och godis. Hemmagjort godis är det alltid på julen och både min syrra och mamma är grymt duktiga på detta, tyvärr, skratt!
Nytt för i år var några bollar där man mixar ballerinakex (badar fortfarande i Ballerinakex som jag vann på Liseberg i somaras) och sen tillsätter Philadelphiaost och så rullar man dem till bollar och doppar i smält choklad. Passion! Andra favoriter från tidigare år var Rocky Road, kanelmandlar och Bounty.

Såhär har jag tillbringat mina juldagar!
Julafton - Snökaos! Efter fått hjälp med att skotta ut bilen och halva gatan kunde jag slira iväg och köra lite cardio innan hela familjen samlades för mat, godis, tomte och massa skratt! Precis så som jag vill julen ska vara. Jag är så rastlös så jag har svårt att bara sitta still en hel dag så jag ser alltid till att träna lite innan när jag vet att jag har sådana dagar framför mig.
Juldagen - Rea på MediaMarkt så jag köpte ny videokamera! Körde ett träningspass innan det var dags för ett besök på Harrys denna kyliga afton. Halt var det också när vi gick in så jag satte mig fint på rumpan men jag bara skratta så då förstod polarn att allt gått bra. Tur man kan skylla på halkan denna årstid!
Annandagen - Skorea på Intersport så två nya skor av Nike, ett par att springa i och ett par vardagsskor. Har inte gått på någon rea annars utan mina två planerade affärer gav bra utdelning. Goda lutfisken dukades upp tillsammans med kokt potatis, broccoli, ärtor och ägghalvor. Massa av kryddpeppar och lite stark senap till! Vila idag då jag var så sliten efter gårdagen och det var så trist att jag inte orkade ta mig för något när det var vackert väder ute. Fast jag trivdes ganska bra i fåtöljen framför brasan måste jag säga. På kvällen piggnade jag till så då var det promenera i kylan först till polarn och sen till Ica och köpa biogodis till The Town. Riktigt bra film så den rekommenderas.
Igår - Helgdagarna över och åter till lite mer struktur i kosten. Blåsten lugnat sig också så jag fick en vacker morgonpromenad. Efter mycket godis och mycket mat som jag skämt bort mig dessa dagar fortsatte jag med detta genom att boka en massagetid till kvällen. Halvkroppsmassage och hård sådan som jag gillar. Perfekt! På förmiddagen körde jag ett tricepspass som avslutades med 22 min löpning vilket jag gjort nu under julhelgen efter styrkan. Man orkar faktiskt en hel del efter all energi jag tankat kroppen med men jag är långt ifrån + - noll vad gäller intag kontra träning så klart. Idag - Morgonpromenad och en bio igen 3D film, MasterMind. I min påse idag hade jag istället päron och sharonstavar och en proteindrink som dryck=) Helt Ok tycker jag , men inte riktigt samma klass som Superhjältarna. Ömmar lite i ryggen idag så klart efter massagen så jag funderar på om jag ska vila eller om jag ska köra biceps ikväll. Är ganska frusen så jag får väl se om jag latar mig eller om jag vill värmas upp för då vet jag ju vart jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar