fredag 3 december 2010

Jag tror jag e Jesus!

Hehe, inte långt ifrån iallafall! När jag ser människor som behöver hjälp frågar jag alltid om min hjälp behövs och alla är så tacksamma. Det är så kul att se lyckan i folks ögon av tacksamhet. Nä, jag har inte gått med i någon sekt "ler!
Men idag var dags igen. Det är så mycker snö nu så bilar kör fast och där stod en tjej och puttade på bilen medans killen satt i bilen. Då kommer jag som skänk från ovan! Jag frågade om hon behövde hjälp och hon blev jätteglad. Jag också faktiskt för jag VILLE verkligen hjälpa till för jag gillar lite utmaningar som kräver kraft så detta var en mumsbit för mig! Vi putta bilen bakåt och sen vi putta bilen från andra sidan och så KLART! Han kunde köra iväg. Vi lyckades! Nu lät det som det gick på fem sekunder men det tog lite längre tid alltså. Det är roligt att hjälpa folk som blir så tacksamma. Glatt leende och så klappade hon mig på axeln och tackade. Det var bara roligt sa jag!
När jag kommit lite längre på promenaden såg jag en herre skotta men kände att där gick nog gränsen att fråga om han hade en spade till, men jag tycker det är roligt att skotta men det är väl kanske för jag bor i lägenhet och inte Måste skotta. Ute i skogen mötte jag en gåendes med stavar och då kunde jag inte låta bli att säga "Du har glömt skidorna", jag fick ingen reaktion tillbaka så jag kanske inte är Jesus ändå om det nu var "käftigt" sagt. Men jag tyckte jag var jätterolig och skrattade åt mitt skämt mycket länge!
Hjälp varandra för nästa gång är det kanske du som behöver hjälp!

2 kommentarer:

  1. Haha, den kommentaren gillade jag =), fast den nog skulle kunna tänkas låta lite "käftig"
    Du e rolig du, vi cs imorron då sweetypie=)

    Kramen o klappen
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Ibland kommer bitchen fram i mig, haha, nä men jag tycker jag sa det vänligt fast personen hörde kanske inte eller var hon/hon en riktig torrboll!!
    imorgon klockan tre lady!

    SvaraRadera