torsdag 23 december 2010

After Skott!!

Ja det är det nya! Glöm after Ski, After Skott gäller numera!
Jag har precis varit ute och skottat förstår ni i lite frustration denna gångnen då blåsten inte var på min sida idag....heller. Två gånger utbrast jag "Fuck Off" men det är ju bara gilla läget och vara tacksam över att man gillar fysisk ansträngning och att få snö på sig. Ibland försökte jag lura blåsten, med all snö på skyffeln, att liksom smyga, men det gick så klart inte. =) Jag har fått min dos av träning idag kan man säga för jag har i förmiddags kört lite cardio och det var så skönt! Jag har känt mig lite schitzo senaste dagarna och pendlat lite upp och ner i humöret men det var kanske lite cardio-pressning jag behövde. Tillbringade mitt cardio pass på Wellness i Kalmar i Hansa City idag. Det är så perfekt att ha gymkort på flera ställen! Var inte alls på humör imorse men tog mig dit och så jag sen sprang. Blev milen totalt med drygt 8km löpning och knappa 2 km gång med 7% lutning. Kändes härligt!
Jag hade full energi i kroppen så klart då jag ingår åt pizza!! Jag äter sällan detta, typ en gång i halvåret, för jag tycker det finns så mycket annat som är godare men shit det smakade riktigt gott igår måste jag säga. Jag kan ju aldrig beställa sorter eller mat ur en meny utan jag vill ju alltid göra min egna pizza/måltid så det gjorde jag även denna gång så klart.
Först kikar jag på alla råvaror som finns att tillgå och igår valde jag följande i min Calzone! Jag fyllde den med kyckling, sparris, färska champinjoner, vitlöksost och banan. Bladspenaten var slut annars hade jag velat ha det också . Den smakade primo på El Greco - Tack!
God Jul nu allesammans och njut av familj, fest, vänner, mat och godis!
Tänk istället på att du går inte upp gigantiskt i vikt efter högre energimängd i några få dagar utan det är hur du sköter din kost resten av året!
Stora julkramar till er alla och julpussar får ni också!!

2 kommentarer:

  1. Bara det inte blir ett ryggskott i stället så... ;-)

    God Jul på dig!! Hoppas d blir mycket god mat i morn o många fina klappar! =)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Tack! Hoppas du hade en mysig dag med mycket mat och tecknat! och känner jag dig rätt hade du det ;)

    SvaraRadera