lördag 4 december 2010

Matlagning!

På Kanal Nio på torsdag får vi se Cecilia och Roddy i rutan igen men inte som Gladiatorer denna gång utan i matprogramet "Restaurang i vårt vardagsrum". Av en ren slump när jag zappade fick jag se att de skulle laga mat och det ska bli spännande och se deras meny de ska bjuda på. Jag har aldrig sett programmet tidigare men jag vet deltagarna har en begränsad budget där de ska skapa en meny. 5000kr för mat och dekorationer så gästerna trivs. Fritt att sependera sin budget hur man vill. Vid middagens slut betalar gästerna, som befunnit sig i Restarangen (hemmet) vad de tyckte middagen var värd. Den som får mest pengar vinner tävlingen. Paren ska vad jag förstår både ta upp beställning, servera, laga maten och duka av och ge det lilla extra mot gästerna som man bör bli bemött när man är ute på restaurang. De sätts även prov på bra sammarbete paret emellan för att kvällen ska lyckas.
Detta kommer inte jag missa på torsdag klockan nio!
http://www.kanal9play.se/klipp/play/restaurang-111-ceciliaroddy

2 kommentarer:

  1. De kan ju omöjligt slå räkmacka / räksallad de luxe.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Hehe, sant och tänk vad räkor man får för 5000kr!

    SvaraRadera