fredag 15 oktober 2010

Thanks God its Friday...

nä faktiskt inte, utan Thanks God it´s a new day tomorrow!
Tack för denna dagen är passerad!
Det har varit en såndär jobbig dag ni vet.....blä blä blä när ingen kontroll finns.
Jag har haft nävarna i stora nötpåsen, aprikos och chokladpåsen idag så jag blev galet gravid och sprungit på toa typ 10 gånger idag, det var den toarullen, haha....först tänkte jag att inte kan jag nu gå till gymmet med denna galna fettokropp för det är så man känner sig och det är liksom pinsamt att visa sig. Man har liksom ökat 5 cm runt midjan på en timme, haha.(fast egentligen gråter jag)
Men tack och lov att jag tog mitt förnuft till fånga för samtidigt kände jag att det var vikter jag ville lyfta och inte bara promenera utan jag ville göra en kombo. Skit samma jag kände mig stor som ett hus men jag ville faktiskt förbränna lite kalorier och få hjärnan att hamna på rätt tankar. Genom träning tänker man klart igen!
Jag ville göra något mer bra idag än att bara lägga mina kycklingfileér i marinad liksom.
Denna "choklad" ska jag äta framöver. Det är en chokladtvål som jag egentligen ska ha i badet =)

Det viktigast egentligen när sånt här uppstår är att ta reda på Varför blir det såhär?
Hur ska det undvikas framöver? Vad ska jag ändra på? För det är inte bara nojjigt utan när detta inträffar förfaller i stort sett de dagar jag kämpar så för att hålla en bra kost. Allt är liksom borta. Ungefär som ett steg fram men två steg bak.
Jag vet orsaken så nu är det bara för mig att försöka hitta en lösning.
Innan jag tog mig till gymmet la jag mig och vilade ganska länge, somnade lite också faktiskt så det är något som kroppen inte gillar känner jag. Hur som helst så kände jag att här kan jag inte bara ligga som ett vrak utan upp och iväg! Träffade många godingar på gymmet så jag glömde helt min svarta dag och allt känns så mycket bättre och morgondagen kommer vara så mycket bättre! Imorgon är det Min dag!
Skönt att rensa lite tankar under min vackra kvällsrunda. Det skymmar fort!

2 kommentarer:

  1. Hallå! Jag kan känna igen mig i det du skriver. Alla människor är olika och personligen funkar jag bäst med kontroll på kosten. Hade fram till i somras dietat, räknat kalorier och vägt maten, i 3 år med några veckors uppehåll så nu har jag tillåtit mig själv att ha en period utan begränsningar. Men det tär på självkänslan att känna sig som en blandning av barbapappa och mumintrollet i kroppen. Hoppas att resten av helgen blir bättre! Förresten tänkte jag lägga till dig som länk i min blogg om det är ok? Kram

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Tack för du delar dina erfarenheter! Men visst är det jobbigt när det inträffar, precis som det är den sista måltiden. Det sjuka e att det inte ens är gott liksom...Önskar dig en riktig skön helg och jag är jätteglad att du vill länka! Vilket fint slut min dag fick "ler Sköt om dig!

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera