tisdag 26 oktober 2010

Antog utmaningen!

Man ska alltid enligt mig, ta vara på alla chanser man får eller blir erbjuden och inte vara rädd för att misslyckas. Så när jag fick förfrågan att hålla en föreläsning blev jag först lite paff. Jag har aldrig stått och pratat inför folk förutom på gymnasiet då samtliga var påtvingade att göra detta och det tar emot att säga men det var faktiskt inte igår jag gick gymnasiet även att jag ser ut som en Donna som inte är en dag över 20 år "ler! Jag blev samtidigt mycket smickrad över att få förfrågan. Det fick mig att tänka, anta utmaningen! Man kan aldrig veta om det är ens grej om man inte har testat. Så helt plötsligt stod jag där i förmiddags och pratade och visade upp min presentation av "Hur får jag struktur i vardagen?, På vilka sätt påverkar träningen oss och mina egna erfarenheter". Jag utgick ifrån min vardag och försökte ge lite tips på vägen och förhoppningsvis så har jag också inspirerat lite. Annars har jag misslyckats!
Det var roligt och efteråt kom deltagarna fram och ställde mer frågor till mig så jag åkte därifrån med ett stort leende på läpparna.
Samtidigt tycker jag det är roligt att ställa upp för någon som jag vet uppskattar det jag gör. Det var extra roligt att den som frågade mig också deltog under föreläsningen och visade sig intresserad och visade sin uppskattning och gav mig beröm. Tack vare henne är jag nu en erfarenhet rikare!
Tyvärr är det många som har svårt att visa sin uppskattning utan ska bara "ha". Hamnar du i sådana situationer ska du alltid göra något åt saken så du får den uppskattning du förtjänar för det finns många som söker just en sån som Dig! Du har alltid ett val!
Hur går det med min hamburagare då?
Två dagar senare ser "mealet" fortfarande ut som det gjorde när jag köpte det. Själva köttbiten har väl mörknat något och brödet hårdat till sig men det doftar inget speciellt och inga angrepp har tillförts.

När lite längre tid gått kommer jag sätta in bilden från dag 1 och sedan den dagsaktuella bildeni jämte för att lätt kunna jämföra skillnanden.
Jag hommer förresten inte frysa i vinter om öronen, kunde inte motstå dessa roliga öronvärmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar