tisdag 19 oktober 2010

Idag "pratar" jag sött


Honung med vanilj! Hur låter det? Låter ljuvligt tycker jag. jag använder honung ibland i bröd eller bakning så denna sort ska jag använda när jag gör bananbröd nästa gång. Finns även fler spännande sorter som äpple och mintchoklad.
Jag rekommendrar Rabarberchutney ifrån Ölands Örtagård, fantastiskt god att ha på en härlig brödskiva ëller som en sås till den goda kycklingen eller varför inte göra en sås med den. Jag har också en burk Saffranssenap som är riktigt god som jag ser fram emot att använda lite längre fram på min skinksmörgås i advent!
När vädret har varit som idag, regnat hela dagen och varit grått, blir jag faktiskt lite julsugen!
Jag tycker julen är en underbar högtid och jag gillar alla dofter som tillhör julen som ingefära, kanel, nejlikor och saffran. Men solen behövde nog bara återhämta sig lite för så vackert den skinit många dagar i rad nu, så jag förstår om det tar på krafterna. Men välkommen är du alltid solen!
Mörat ben idag på gymmet så får väl se hur jag mår nu kommande dagar och dess biverkningar. Men det e gott!! Synd dock att det är svårt att hitta ett bra sett att kombinera benpass med löpning.....

5 kommentarer:

  1. Nu läste jag jue färdigt här och inte bara rubriken på fejjan... :)
    Säger bara julmust!! :P

    SvaraRadera
  2. ZuZiBuz: vanilj är ju lockande ;)kommer det jul"myst" med vaniljsmak tros? :=)
    glöggen med saffran ska bli spännande när jag den ska öppna! mys mys mys

    SvaraRadera
  3. Dom hade jue tre olika smaker på must för nåt år sedan, men det gick jue inget bra så den kom inte tebax tyvärr... :P

    SvaraRadera
  4. Zuzibuz: nehe, säger du det? det missade jag!! hmmm, ja, vad synd!

    SvaraRadera
  5. Gör inget Madde, du missade inget, Originalet e bäst! Apotekarnes ska det va, med en liten god pepparkaka till! =P

    SvaraRadera