tisdag 14 september 2010

Tillbaka igen.

Tillbaka i söndra Sverige efter härliga dagar i Stockholm. Fantastiska morgonpromenader kring Djurgården och längs Kungsholmen. Har hunnit med två gympass också ett på Iform på Torsgatan och ett på Friskis Ringen på Söder. Ätit massa gott då man oavsett vart man vänder huvudet finns attraktiva mat och bakverk för både öga och mage. Nu är jag tillbaka i Karlskrona och får ta och laga min egna mat igen! Ganska skönt det också faktiskt då jag gillar och laga mat när jag har tid. Min träning flyter riktigt bra och jag vet inte vad som händer i kroppen riktigt för jag får riktigt bra tryck vilket jag bara njuter av så klart! Men det är klart, tankar man kroppen med mycket bränsle är väl det belöningen. Jag fick tom ta av mig klockan idag då den spände åt så hårt efter några set och armarna kändes grymt hårda. Jag trodde ett tag att min biceps skulle hoppa ut ur armen, så jag tränade med stort leende och körde vidare med triceps också när livet är så underbart. Det är riktigt skoj med gymmet men jag borde springa också men jag känner absolut inte för detta utan bara tanken känns jobbig....fast det är ju inte det, för jag älskar ju att svettas ut och pressa mig men för tillfället jag har någon mur framför mig som jag måste riva. Mitt fantastiska gympass gjorde jag följande övningar:
Biceps:
Hantlar med aktivitet med båda armarna samtidigt med lutande ryggstöd.
Hammercurl med hantel i annan vinkel än tidigare övning.
Liggande på plan bänk i cabel crossen med rak stång i övre trissan.
Ett handtag i nedre trissan med ca 90 graders vinkel i axel-leden.
Biceps i maskin med stöd för armbågarna för att krama ur det sista och gillar denna maskin då det ser ut som man har en grym biceps =)
Triceps:
Dips
Pushdown med rep
Rep över huvudet
Kick Back på bänk
Lite gott käk som ungsbakade grönsaker av zucchini, spenat och abuergine tillsammans med palsternacka och qornfileér med topping av kryddor och torkade tomater blev min måltid och jag gjorde ett bra lass så jag har två matlådor som väntar också och det känns tryggt!
Kör hårt alla!!!


Min favorit för stunden! Mmmmm gott gott, jag brukar skala först då ibland skalet kan vara svårt att tugga. Ugnsbaka, grilla eller stek!

4 kommentarer:

  1. Eva: Tack kära vän! Det var faktiskt du som "fick hem mig" för annars hade jag stannat längre men tyckte det lät mysigt med vår "höstfika" och kolla garderoben inför hösten så jag ska också checka höstläget och så sticker jag upp sen igen när jag vet vad garderoben saknar. En mysfika när jag kommer till Kalmar vilket så klart blir snart =))
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen hjärtat =) Vi får väl ta o boka in en ny fika tycker jag..
    Torsdag el fredag kanske???
    Kan torsdag fm fram till 14 sen ska jag till jobb samt fredag efter kl 14 =)
    Hör av dig sweety!!!

    Bloggen e förresten uppdaterad!!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Millan: Tack dear! =) Fredag skulle passa mig fint, bra start på helgen! Hoppas på lika soligt väder som sist, Kram Kram o jag ska slänga ett öga ;)

    SvaraRadera