måndag 27 september 2010

Pulshöjare!

Idag mår jag bättre än någonsin och vad kan detta beror på?
Jo, jag höjt intensiviten i min träning och varit ute och sprungit igen efter ett uppehåll. Jag har gått istället men känner att jag måste få igång förbränningen igen och komma upp i lite puls och svettas ut.
Nu är det två månader kvar till FitnessFestivalen ungefär och det är en bra tidsperiod att förändra min träning lite.
Jag mår fantastisk härligt nu och jag vet att konditionsträningen behöver jag.
Normalt sett tycker jag om att springa men tanken på löpning gör mig ibland trött, det sitter liksom som en spärr i huvudet. För att övervinna denna tanke vet jag av erfarenhet att jag måste planera mina löprundor till den första delen av dagen. Skönt att ha det avklarat annars går jag bara och tänker på att jag måste springa ikväll och så har det oftast blivit en kvällspromenad istället för jag är lat....jag erkänner!
Men det är så bra att man känner sig så väl vad det gäller träning och kost och vet hur jag ska lura mig själv i vissa lägen.
Jag tog mig en skogsrunda på dryga 40 minuter vilket jag tycker är lagom med för jag måste vara rädd om min volym också. Visst är det en härlig känsla när ansiktet känns som ett eldklot, kroppen får svettas och jobba och komma upp i puls?!
Jag kommer nu lägga in två löp-pass/någon form av konditionspass, i veckan på utvalda dagar och minska ett styrkepass.
Om du inte springer så testa och spring lite i lugnt tempo för att hitta rytmen och gå lite och sen springer du igen, likt intervaller. Till slut kommer du orka springa hela sträckan och du kommer älska pulskänslan! Jag garanterar detta!! Jag vill så gärna dela med mig av denna goa känsla.
För att öka motivationen ibörjan kan man alltid köpa ett par snygga joggingskor, en bra och snygg löpartröja. Planera också in när du ska börja springa, en dag och en tid. Ha också alltid en plan B, det vill säga skulle det spöregna eller blåsa orkan så använder du dig av löpbandet istället för din planering ska hållas. Ett duggregn tycker jag är fantastiskt härligt att springa i men ha gärna en keps på huvudet som skyddar regn i ögon och att rinna ner på kroppen. Lycka till!!!

3 kommentarer:

  1. Blev det ngn pulshöjare med den nya musiken då?? =)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Det vet jag inte än men det kommer det garanterat bli! Ska testa en runda strax =))

    SvaraRadera
  3. Ja du har ju bra löpväder i dag... Spring lite för mig med i det fina vädret!
    Med dina "rullande" skor... =)

    SvaraRadera