onsdag 21 juli 2010

Blossoms kloka ord

Blev väckt imorse klockan nio av att mobilen ringer....jag fattar knappt vad som händer, jag var helt utslagen och får jag frågan om jag "kom ihåg att ta ut soptunnan"? Åh.....vad det så akut att veta detta?? Normalt sett är så klart ingen otid för mig men idag var det verkligen otid då vi hade Möhippa hela dagen igår och jag kom hem vid 03 så därför behövdes lite extra sömn så klart. Jag kände mig så borta att det kändes som det var jag som hade blivit "utsatt" igår......
Nåväl, likabra att ta tjuren i hornen men jag tyckte så synd om mig själv...på med morgonkittet och det blev en promenad för jag hade noll ork till att jogga. Hela dagen har jag känt mig fruktansvärt seg och velig, svårt att fatta beslut liksom. Men till slut bestämde jag mig för att hoppas vara piggare till kvällen så jag la gymträningen till den senare delen av dagen. Jag kände absolut inte för träningen alls men så åker jag till Göteborg imorgon och det skulle innebära 4 dagars vila vilket absolut inte skulle kännas bra.

Jag kom då att tänka på Blossoms ord som jag läste i hennes senaste nummer, "Ett dåligt träningspass är också ett träningspass". Så därför beslutade jag mig att ta mig till gymmet, för hellre ett dåligt pass än inget alls.
Ofta räcker det bara att komma ner till gymmet, köra sin uppvärmning och fokusera så brukar det oftas resultera i ett bra pass, vilket som också hände idag. Visst var jag fortfarande seg men jag kände att fyra övningar var räcker gott för biceps och triceps så jag la allt fokus på övningarna och så gick jag in i min egna musik och gömde mig i kepsen =)
Nu e jag mycket piggare och en annan trötthet som infunnit sig och den tröttheten e go!!
Tack Blossom för kloka ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar