måndag 12 juli 2010

hot hot hot

Jag känner mig som en blöt disktrasa! Redan på morgonen lackar svetten i pannan så att ta min morgonjogg utan svettband finns inte. När jag kommer hem är linnet helt blött precis som en, ja..... disktrasa! Jag klagar absolut inte på värmen men jag ska erkänna att solen är jag ganska trött på nu och vill ha lite växlande molnighet......Jag går runt och är varm och svettig hela dagarna och känner mig allmänt ofräsch trots att jag infinner mig i duschen tre gånger om dagen.....så liiiiite moln i allafall, två dagar?
Det är viktigt att dricka dricka och dricka. Ju mer man svettas ju mer måste man dricka och när man är ute i solen. Speciellt på stranden, så prioritera aldrig bort vattnet även om du tycker att du inte får plats i kylbagen. Fyll en shaker med is med lite vatten så håller det kylan ett tag för det är ingen höjdare att dricka "te-vatten" om nu det inte finns någon kiosk i närheten att handla i.
På gymmet idag här i Kalmar på Kraftverket, var det så svalt och skönt! Jag ville liksom inte gå där ifrån men jag får en ny chans imorgon igen! Efter bröstpasset gick jag direkt en promenad efter på 45 minuter och så var man nästan en disktrasa igen.
Jag har suttit och kollat lite i mitt "Arkiv" för att försöka hitta min mentala styrka igen för det är riktigt jobbigt med kosten. Hittade denna bilden som är tagen i mitten av 2008 då jag minns allt bara gick som jag ville oavsett vad och hur jag gjorde. Jag tänkte inget, jag bara tränade styrka och sprang. Jag åt bra och rasade i vikt. Allt var så nytt då det var första gången för mig som jag testade "deffa" ner mig lite. Så enkelt var det då, det sista året har varit mycket svårare. Och det är inte variationen i träningen för den har jag utan det är intagsenergin och att jag inte är mentalt lika stark som jag var då.Denna bild är absolut inget jag strävar efter igen för jag ser alldeles för "skinny" ut och inte så fyllig. Jag har ingen vätska i kroppen heller så jag såg inte ut såhär i min "vardag". Jag gick ner i vikt lite för fort så jag förlorade lite massa också tyvärr men jag hade iallafall min mentala styrka och det är den jag vill ha tillbaka! Give it to me!!

2 kommentarer:

  1. Kämpa på tjeja! klart du fortfarande kan, kram!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Åhhh, tack! Vad fint skrivet =)

    SvaraRadera