måndag 5 juli 2010

I Stockholm är "himlen alltid blå"!

För mig är det alltid så i denna underbara huvudstad.
Min dag idag påbörjades med en morgonjogg längs fantastiska Djurgården. Avnjöt därefter en god hotellfrukost och sedan var dagen i full gång!
Härligt gympass av Rygg och Triceps. Promenerade till gymmet och när jag kom till Vanadis Gym så håller de på att göra om lokalen lite och så har de bytt namn till "I form" istället men grabben i receptionen var ett bekant ansikte och alltid med ett lika trevligt bemötande. Jag gillar att träna här. De har två riktigt bra maskiner för rygg som jag gillar. TechnoGym så klart och det är dessa två, Pulldown och vertical traction:







Promenerade därifrån till "Kalori" för att fylla på mina depåer så jag köpte med mig mat och satte mig vid Skärgårdsbåtarna kring Nybroplan. Tillbaka till hotellet för kostymbyte och ner mot Nybroplan igen för chill i solen tillsammans med en tidning. Shit vad tropiskt det är. Jag vill gärna ha värmen men jag är ganska mättad på solen så snälla, kan jag få lite mulet väder?? När solpaniken infann sig gick jag till Hötorgshallarna och inhandlade lite spännande frukter. Vissa produkter är lite svåra att få tag i hemma. Jag köpte Mullbär, Aprikoser, Mango-Päron-Annanas utan socker så klart, soltorkade tomater, Berberis och ekologiska Cashew som var tamari rostade. Det hade jag inte smakat innan och det var goda, men vad hade jag förväntat mig ;) Tamari är en soya sa hon när jag köpte om det var något nytt för någon mer än mig.
Nu orkade jag inte mer så till skuggan för en dubbel Espresso på Hurtigs Konditori för chill och lite läsning. Festligt att få lite kaffebönor som dekoration på assietten. Innan jag gick köpte jag med mig en egen kombinerad sallad av räkor, kräftor, kyckling, kesopesto, melon och toppat med lite valnötter. Perfekt proteinkälla ifrån olika delar av matvärlden. Jag gick till Vasaparken på kvällen och käkade och bara njöt över hur underbart jag har det. Sist jag var där åkte de skridskor! Jättehärligt att sitta här för det händer lite och det är ett poppis ställe där många köper med sig mat, tar med sig en filt och någon kall dryck eller lite vin så sitter man där och njuter av lugnet och kvällssolen! Jag tycker inte om att jag känner stress över att jag bara har tre nätter kvar......det är nackdelen, att när jag kommit vill jag inte åka.....

4 kommentarer:

  1. Men du hjärtat, du vet att du e välkommen hem när som helst =)

    Puss o kram
    M

    SvaraRadera
  2. Millan: "Ler, men hallå där, försöker du lura hem mig? ;)Åh never end 2010....big hug!!

    SvaraRadera
  3. Jag lever oxå alltid i det blå höll jag på o skriva...hahaha nä´rå, bara skojar lite.

    Hör av dig om du behöver bli hämtad sen?

    SvaraRadera
  4. Tobbe: Nämen så snällt av dig!! då e det Stor risk jag gör det =)

    SvaraRadera