torsdag 1 december 2011

Luck-öppning!

Men oj, vad händer egentligen? Jaja, bara att hänga med och förstå att idag är det den första december och redan andra advent på söndag och snart midsommar!
Jag blir lite eller ganska mycket, frustrerad över att jag inte har kontrollen av mitt liv riktigt. Tiden går så fort att det känns som att jag gör mindre och mindre för varje år. Det är ju inte så utan bara känslan för jag har haft ett fantastiskt 2011 men det känns som jag hänger i nödbromsen hela tiden för att försöka stanna upp tiden och få mer betänketid till att veta hur jag ska spendera mitt liv. Vilken plats, vilket boende, vilken vardag och ju mer jag tänker ju mer förvirrad blir jag så jag vänder mig om och tänker att "det blir nog bättre imorgon" och är mer klar i tankarna =) Lite vägledning hade underlättat lite för mig i större beslut kan jag känna. Tänk en adventskalender med 24 lyckor där varje lucka kunde hjälpa en till att fatta bra och rätt beslut redan från början. Man hade ju fått ut så mycket mer av livet då!

Ordspråket "Visare med åren" vet jag inte riktigt om jag står för. Eller är det kanske för jag som person aldrig är nöjd med en vanlig vardag utan hela tiden vill ha något händelsfullt och dör av tristess av lugna dagar. Varje dag som passerar förkortars ens liv så det gäller att leva i nuet enligt mig.
Imorgon är det dags för avfärd mot Göteborg och det ska bli kul att komma iväg och träffa massa underbara människor som delar samma intressen. Vi ses där! =)

2 kommentarer: