fredag 4 november 2011

Bort med fibrer-boosten!

Jo faktiskt. Sen i måndags slutade jag med att ta bort allt extra fibrer som jag har tryckt i mig sedan flera år. På så få dagar som fem, mår min mage mycket bättre och jag känner mig mycket fräschare och inte alls ständigt uppsvullen med luftiga tarmar. Jag har tänkt så rätt men ändå så fel inser jag nu. Det är så klart jättebra med fibrer av alla dess slag men jag har legat på ett galet överskott som min mage inte pallat med bara för jag tänkt att "ju mer fibrer desto bättre" och för att hålla ner på energin har jag ätit mycket fibrer för en längre mättnadskänsla. Nu nöjer jag mig med fiberberikade havregryn och inga andra konstigheter och jag mår mycket bättre. Om du har samma problem som jag hade kan det bero på att du faktiskt äter för mycket fibrer än vad din mage klarar av. Testa, du märker resultat på bara några dagar om det skulle bero på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar