söndag 13 november 2011

Grapefrukt!

Några fördelar med denna enorma citrusfrukt som jag börjat äta allt oftare för dess egenskaper:
Innehåller antioxidanter och mängder av olika vitaminer, rejäl dos av C-vitamin
Har förmåga att hjälpa den som äter grape regelbundet, en grape i veckan, gå ner i vikt pga den innehåller en enzym som kan bryta ner fett och sätta igång ämnesomsättningen.
Det har rappoterats att grape minskar risk för cancer och spridning av vissa cancerformer. MEN det är viktigt att inte äta grape tillsammans med vissa läkemedel.
Grape har förmåga att sänka kolesterol enligt forskning och också kan minska utsöndring av magsyra och vid magsår att storleken minskat efter behandling med grapextrakt.
Bättre hy.
Det finns speciella grapeskedar för det är lätt att det skvättar när man äter den delad. Få grapesaften i ögon är inget jag rekommenderar =) Jag brukar därför "filéa" min istället. Använd en kniv med mjukt blad.
BTW har jag ingen aning om varför det inte går att lämna kommentarer......så tråkigt.......

2 kommentarer:

  1. Låter som om jag borde äta grapefrukt som äter så mycekt ägg... Tack för tipset sunshine ;-)

    SvaraRadera
  2. Anonym: "ler, bara mumsa på J =)
    Vad kul du kunde lägga en kommentar!! Har fått mail om att det inte funkar nämligen.....önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera