söndag 6 november 2011

Vilken Dag detta blev!!

Det hade jag inte trott för en vecka sen kan säga!
Idag har det bara varit "min dag" och den har jag firat på mitt bästa sätt ever, jag är så nöjd! Det har faktiskt varit riktigt roligt att vara firad så jag skulle kunna tänka mig fylla år oftare faktiskt!
Jag är ju ändå som ett årgångsvin, jag blir bara finare och finare med tiden =)
Då jag har bott hos mina föräldrar inatt så kom de upp med ljuv stämma och sjöng imorse med ljus och paket vilket var mysigt och det kändes som jag fyllde 13 istället då jag sov i "flickrummet" och fick flashback hur det var när jag fyllde år i unga dar när jag bodde hemma.
En härlig frukostbuffé intogs på Scandic i vanlig ordning med bland annat härliga pannkakor =)
Min PT på Complete Fitness satte grädde på moset denna dag då jag glömt huvudet i Karlskrona och glömt min "tagg" som gör det möjligt för mig att kunna träna obemannade tider så Anders kom och öppnade upp för mig och även körde ett grymt Ben-pass med mig med härliga benböj och benvarianter i massor och det var så grymt skönt! Jag vill så klart leveraera något "extra" för både honom och mig när han gjort detta stora för mig. Jag är så glad att ha honom vid min sida!,
Med darrande ben var det bara att fokusera på "Nobelmiddagen" till mina gäster. Den tjusiga dukningen hade jag förberett dagen innan för att ligga i ett bra tidsschema, "va alltid förberedd" är ett av många mina motton. På min Nobel-meny idag bjöd jag på följande:
Skumpa, min favoritdryk! Som tilltugg rökta mandlar, salta pinna och mitt egna populära knäckebröd som också kan användas som chips. Jo det är så gott så det går utmärkt!
Middagen bestod av färsk laxfilé i ugn med ett täcke av kesochili, dill och svarta sesamfrön. Sötpotatis i ugn, broccoli och en sallad  där jag blandade en av ICAs salladsmix och spenat, fetaost, oliver, gruka, tomat och rödlök. Bröd fanns också att tillgå för dem som önskade.
Till dessert frukmix av physalis, mango, ananas, hallon, vindruvor samt banan och kiwi. Några bitar mörkchoklad och in i ugnen så chokladen smälter. Varje gäst fick en egen dessertskål så varje gäst fick också välja om man önskade vanlijsås eller vaniljkeslla som jag toppade efträtten med och som topping även brytna valnötter och kaffe till.
Detta var min festmeny och alla gäster var så nöjda! Vilke gladde mig verkligen då mina gäster var i blandade åldrar och med blandade matvanor. Det har varit en riktig roliga dag att få vara värd för mina gäster.
Under "Champagne-cermonin" spelade jag  min "saknade" favorit P!NK´s "Raise your glass" och att alla skulle lyssna på texten och sen utbringa SKÅL, vilket alla tyckte var mycket roligt! Jag spelade låten flera gånger! Haha!
Tack alla mina underbara vänner som kommit ihåg min dag och grattat mig på telefon och på "Fejs".
Ni är verkligen underbara så jag hade velat bjuda in er alla på riktig fest! TACK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar