måndag 4 juli 2011

Smile

Vilken underbar dag! Jag vet det är mulet, regnet hänger i luften men det är varmt. Det går inte att hänga upp sig på vädret. Men faktiskt tycker jag det är perfekt väder. Utan dåligt samvete kan man fixa och dona hemma, uträtta massa ärenden, gymma och tom känns det accepterat att ha TV:n på. Solen kan iallfall få mig att få lite panik att jag måste nyttja den till 100% och det blir så stirrigt på någotvis.
Det ända som jag beklagar över idag är isåfall mitt knä. Jag vet inte vad som hänt men jag får det emellanåt och jag vet inte varför. Ibland i höger och ibland i väster...Jag har svårt att powerwalka i uppförsbackar och hindrar mig också till att springa och även att gå längre sträckor. Lite frustrerande för jag vill ju köra cardio för mitt psyke =) Men jag tar det faktiskt med ro, försöker känna mig avslappnad och struntar i vad energi in och ut innebär och bara njuta över de sociala livet istället för dubbla träningspass. Viktigtast att jag mår bra och känner att dagen ler!
Imorse påväg mot stan gjorde jag mig en underbar iskall kaffedrink! Shit vad gott!

Smaksatt kaffe som jag bryggde igår, extra starkt också, och det skulle vara svalt idag, tillsatte lite minimjölk, 1 tsk canderel choklad ungefär och IS! Supergott och jag var redo för avfärd och redo att bocka av agendan för idag! Kände mig riktigt amerikansk faktiskt med kaffet i handen och full fart.

Kände jag mig så träffad när jag fann detta linne på Carlings, how can I resist?! It´s a sign! Haha, ja det tror jag på!
Igår var jag och polaren ute och åkte inlines. Var iallfall 5 år sedan jag åkte sist. Det resulterade i två vurpor och blev lite uppskrapad på rumpa och smalben men det hade jag räknat med! Polaren undrade om jag ville sätta mig lite, men jag sa "det är ingen fara, så det kan gå, här ska inte sittas, här ska åkas! Omtänksamt! Fint.
Jag har varit med om värre, och det var länge sedan jag slog mig så det var dags igen tydligen. Det var roligt ändå och det ska synas att jag lever ett aktivt liv! Men det blir inte så snyggt till sommarklänningarna men "what ever"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar