tisdag 12 juli 2011

Kalmars Saluhall

Jag lever, jag lever! Mycket aktiviteter då jag i helgen körde upp mot Kalmar och Öland och här är det alltid full agenda när jag är hemma! Like Like!
Idag gjorde jag mitt första besök på den nyöppnade Saluhallen. Jag visste så klart att det inte går att jämföras med Stockholms fantastiska hallar. Den var ganska liten och lite annorlunda mot vad jag förväntade mig. Riktigt roligt det är lokala leverantörer som Ölands Chocklad, Nabbens Rökeri, Alsterbros Stenugnbageri, för att nämda några. Min nyfikenhet drogs till Elisabets Rawfood och testade hennes bovetechrunch.





För mig tycker jag en Saluhall ska vara att man betalar hos den leverantör jag köper mina varor och också kan få en personlig kontakt vid förfrågningar. Upplägget i hallen var att man tog sig en kundkorg och handlade och betalade allt sammans när man gick ut. De större leverantörerna hade bemanning bakom sina diskar, exempel den fantastiska fiskdisken, köttdisken, bageriet och ostdisken bland annat. Det övriga kändes mer som "montrar". Det fanns alltid någon bakom disken men den person expierade från flera olika leverantörer. Iallafall fick jag den uppfattningen.

Den ligger fint längs med kanalen och nära gamla vattentornet men jag hade trott att det skulle finnas mer mat att inhandla som var färdiglagad. Precis som i Sthlm där man kan köpa hem en riktig buffé för alla smaker som är nygjord. Så en liten besvikelse tycker jag nog om jag ska sammanfatta hela saluhallen. Men den öppnade precis kring midsommar så mycket kommer säkert hända framöver. Det hoppas jag på!

Ikväll är det sång med Pernilla Andersson som gäller som spelar på Larmtorget så det blir en uteservering i kvällssolen och höra hennes stämma. Ingen slirig afton som lördagkvällen =)

Igår var vi på Färjestadens marknad och vi var verkligen ute efter annorlunda inköp. Min kompis letade en röd vit hatt som hon ska använda när hon ska klä ut sig till flugsvamp och jag skulle köpa mig en heliumballong och andas in det för att tala som Kalle Anka. =)

Söndags eftermiddag spenderade vi på Strand i Borgholm på Afterbeach med liveband. Feta båtar det kommit in till hamnen nu alltså, så sportiga och vackra!
Träning har jag också hunnit med för det gäller bara att planera så hinner jag allt och vara förberedd. Knät hänger så där lite halvdant med men imorse kunde jag iallafall byta promenaden mot en lättare jogg istället men det kändes som jag sprang med ett träben.

Malkars Träningcenter Västra kör jag lite boxning och helkropp med bra tempo. Supersetar och mycket basövningar. Ungefär två övningar per muskelgrupp. Jag har inte så mycket att skriva om nu gällande träning nu faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Nabbens rökeri..där jobbade min lillasyster innan hon fick Leon =)

    SvaraRadera
  2. Millan: Vad gott! =)

    Madeleine Andersson

    SvaraRadera