måndag 30 april 2012

DAG 1

Ikväll har vi välkomnat våren och då är det väl dags för mig att också påbörja lite mer konditionsträning känner jag. Imorse var jag ute på första morgonjoggen innan frukost och det var fantastiskt! Känns riktigt härligt att vara igång. Perfekt ljuvligt väder gjorde ju inte det sämre. Planen är nu att fortsätta med detta, inget varje morgon dock men 3-4 gånger i veckan byter jag till joggen istället för promenad. Mer tidsffektivt också att jogga runt en halvtimme än att gå i en timme och tid vill jag ju tjäna för den är så dyrbar. Innan joggen intar jag aminosyror för att förhindra nedbrytningen av massan. Det blir annars väldigt lång tid mellan mitt sista kvällsmål till frukosten.
Utöver morgoncardion har det idag blivit två mindre promenader och ett gympass med armar och mage. Jag har levt så gott med hotellfrukostar och Subs så det är väl en bra start just idag att se vad som kan ske under 30 dagar. Jag kommer minska styrketräningen till 3 pass i veckan, gör jag 4 är det en bonus (vilket är mer troligt för jag har så svårt att slita mig ifrån denna lokal och dess leksaker) och lägger till två konditionspass i form av Box och intervall eller backträning.
Känns som att planen är klar och det gäller nu bara att följa den! Vissa dagar kommer vara enklare än andra med kosten men dessa 30 dagar ska jag också ha roligt. Nu kör jag och är trots allt nöjd med hur jag skapat mig hittills men jag vill liiiite längre ändå. Men kommer inte göra det till någon stor grej om jag väljer att "fuska" vid någon måltid med mer mat eller annan måltid än vad jag planerat för boven är inte mat utan socker och felaktigt fett. Mycket sitter i huvudet och tror jag bara på det jag gör så kommer jag också bli den jag vill. Så visst kommer jag tugga i mig Subs och hotellfrukostar framöver också men inte lika ofta.
Kosten idag har sett ut på ett ungefär:
Frukost med havregrynsgröt, grape, keso, olivolja och ägg
Mellanmål innan träning matvete, tonfisk och grönsaker
Pre-workout innan träning
Banan och Proteindrink efter träning
Grillad kyckling med grönsaker
Kvällsmål tonfisk, ägg och knäckemacka
Lite för lite kolhydrater idag tycker jag nog nu med facit i hand men dem ökas imorgon då det är konditon som är på agendan.
När vi var och kollade på elden idag fick jag ett förslag om att jag skulle få 100kr om jag satte på elden innan arrangören tände den och det hade faktiskt varit ganska spännande att smyga dit och tutta på! Spänning förgyller ju alltid vardagen haha! Men idag var jag vuxen och bara gottade mig i tanken istället för att agera =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar