lördag 21 april 2012

Möra Ben och EM i Badminton

 
Riktigt roligt att Europa Mästerskap i Badminton går i lilla Karlskrona. Detta gick ju inte att missa som en gammal spelare jag är, unga dagar spenderade jag mycket tid i Spelefanten och BMK Kvasten som klubben hette och fortfarande säkert heter i Kalmar. Jag och en kompis åkte dit för att se finalerna i mixed och herr-singeln.

Danska mixedparet som tog silver
Henri från Sverige som tog silver
Innan dess var det dags att utveckla mina ben. Sugande övningar som bänkpress, hantel-böj med fötterna placerade brett, stång frampå med smal placering av fötterna började jag passet med. Ca 10 sekunders vila mellan dessa tre övningar innan jag fick andas ut och återhämta mig. 4 set av detta kombo för att sedan gå vidare med raka marklyft och hantelgång. 3 set och sen avslutade jag med benkick i dropset med olika placeringar med benen för att krama ur det sista i 3-4 set. Sen tackade jag för mig och vinglade hemåt med min banan och drink :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar