söndag 2 oktober 2011

Från kaos till ro!

Skönt med en dag med ordning och reda igen! Går dagen var helt i kaos. No More!
Gjorde inget annat än att sitta i bilköer bokstavligt talat. Tre köer på en dag prickades in! Det var sista besöket av Skördefesten för mig för någon fest kallar jag det inte. Men som en polare sa "Du hade iallafall tur med vädret", haha! Vi hade mysigt också men vi blev sena till det mesta.....nog babblat om det skräpet, gårdagen är historia, för nu ska vi snacka träning och mat som är vad denna blogg handlar om egentligen...=)
Mycket bättre dag idag med ordning och reda! Gymmade Axlarna och magen idag och motivationen är på topp! Lagat massa god fisk också. Jag är grym på fisk måste jag säga, det är väl skönt att jag älsar min egna mat. Tredje gången denna vecka jag jag gör samma rätt och så länge jag gillar det kan jag äta det var dag. Varierar med tillbehören istället. Jag är lite av en periodare, intensiva veckor med fisk och sen veckor med kyckling och ett tag massa goda skaldjursröror och omelletter men nu är det alltså fisk som gäller =)
Min delikata fisk tillagar jag som följande (inget recept utan egen tager vad jag haver):
Färsk fisk av torsk eller kolja (lax funkar utmärkt också)
Krydda med masssa goda fisk/skagenkryddor
Lägg på en täcke av Chilikeso och massa dill
In i ugnen på 175 g knappt en kvart
Ta ut fisken och toppa med räkor i lake och mer dill
In i ugnen igen tills den är färdig vilket blir drygt 5 min till
Servera med bakad potatis och grönsaker! yammi!
Detta är latvarianten med den är delikat den också! Vid mer tid blandar jag keson med rödlök och spenat eller annat passande.
Länge leve firren!
Lugnet före stormen....här ser trafiken ut att flyta på bra, lugnet före stormen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar