torsdag 22 september 2011

Efterlängtade knöl!

Ibland är det små saker jag längtar efter och ibland lite större som "om jag hade skulle jag..."
Idag har jag haft lyckan i att få sätta tänderna i potatis! Efter några dagar med endast protein är jag så glad för kolhydrater och för att känna mig lite piggare igen.

Bakad potatis gjorde jag i microugnen för att spara lite tid och igår hade jag förberett sötpotatisen, min absoluta favorit, som jag blandade med lite dinkel och kanel. Inte var dag jag har denna frukostvana.

Gillar så klart mer mina traditionella lördagar som jag numera intar på Scandichotellen. =)

Total vila råder så jag passade på med fikamöte med en kär vän och tack Waynes för att jag fick äta min "potatislåda" tillsammans med espresson. Ja, lite frågade såg hon så klart ut för det är väl inte var dag hon får en sådan fråga. Inte heller att jag önskade ha extra extra styrka på mitt kaffe till samma mängd vatten. Hmmm, jaaaa, jag är nog ganska besvärlig när jag är ute. Men det är detaljer som avgör! Visst är jag ändå harmlös och så länge jag ler får jag alltid leende tillbaka och den servicen jag önskar.

Nu sitter jag här vid tangenterna och tar mig en egen espresso från min underbara kaffemaskin och smuttar på. Har ju inte heller intagit kaffe på några dagar så denna sista lilla kopp ska vara länge.

2 kommentarer:

  1. tack för sällskapet på Waynes =)

    SvaraRadera
  2. Millan: Nu var också efterlängtad trots att du inte är en knöl, haha!

    SvaraRadera