tisdag 8 maj 2012

Dag 7

Efter ett riktigt trött uppvaknande efter en sömnlös natt var jag piggare än jag trodde. Min morgonjogg kändes faktiskt lätt och jag känner jag kommit in i steget igen. Ska bli skönt att få upp konditionen igen för det gynnar mig även i gymmet med snabbare återhämtning och jag kan köra i ett tuffare tempo vilket också blir mer tidseffektivt. Kondition i all ära!
Sen under dagen föll jag återigen i koma minst sagt. Låg och vilade lite och vaknade upp till något barnprogram med en Zebra :) Kände att jag verkligen inte skulle palla ett boxpass.....en sida av mig ville ligga kvar men som tur är har jag även en träningssida också. Den försökte locka mig att iallafall ta mig till gymmet och det kommer säkert inte vara några på passet så då kan jag gå till Hemmakväll istället och hyra en film som bara ligger 100 meter ifrån gymmet och så har jag iallafall kommit ut en runda och haft en tanke med att träna :) Så jag proppade i mig två koffeintabletter och funderade på vilken film som skulle passa mig i smaken med stegen mot gymmet. Precis som om jag skulle vara ensam på boxpasset, det har ju aldrig hänt! Jag är så glad att jag kan lura mig själv! Det slutade med ett riktigt bra boxpass och jag kände mig så pigg och nöjd efteråt. Jag gillar instruktören så skarpt för han är så lugn och jag får alltid en härlig inspiration av hans sätt att instruera och peppa samtliga deltagare. Inte så konstigt vi är många "stammisar" som närvarar på hans pass. Jag piggnade som sagt var till rejält och inte minst när jag fick en armbåge i mitt högra bröst, skratt! Jag hade förstått det om jag hade haft byst som E-kupa eller nått men det är jag ju så långt ifrån man kan komma. Jag skrattade dock mest för sånt får man räkna med tycker jag men jag bara skratta så min partner upplevde det mycket värre än mig, stackarn. Hehe, ja det var faktiskt lite roligt tycker jag!!
Jag gillar ju smärta så att få något felaktigt slag eller spark här eller där bekommer mig inte utan tycker det är mer häftigt om jag har något blåmärke att visa upp. Det ska synas att jag har ett aktivt liv!
Från det ena till det andra tycker jag denna bilden är så passande! Att folk under några veckor måste skriva i sina statusar att de tränat eller rabblar upp hur många pass de bokat in sig på inför kommande vecka, vilket ofta är sjukt många....men månaden senare slutar de träna.....speciellt vanligt under januari och september månad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar