torsdag 5 januari 2012

Underskattad vinnare!

Ibland erkänner jag, det kan ibland ta tid för mig att inse saker. I vissa fall har det tagit nästan 30 år för att jag ska komma till insikt att jag tänkt helt fel, men det är bara i något enstaka fall, vad jag vet nu iallfall =)
Riktigt lika länge har jag inte avvisat äggkokaren. Jag har dock tyckt det varit en onödig pryl när det ändå tar lika lång tid att koka i kastrullen och antalet det sama. Men nu har jag under denna julen insett hur fantastiskt det är och smidigt. Mina föräldrar har ju haft äggkokare i år och dar trots att de är småkonsumenter av ägg och inte som en annan direkt. Jag har äntligen insett detta och också hittat en snygg variant. Var runt på massa ställen innan jag hittade den rostfria varianten. Det är viktigt med utseende också, det är en myt att det bara skulle vara insidan som räknas, den ska ju vara vacker att se på också och passa inredning. Känna samhörighet med den rostfria vattenkokaren, svarta knivstället, rostfria brödrosten och kaffemaskinen. Det blir ett bra team i köket som kompletterar varandra. Så idag vill jag hylla äggkokaren och till er som är som jag, kämpar på att koka en kastrull ägg minst en gång om dagen, investera i en äggkokare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar