måndag 11 april 2011

Så mycket bättre!!

Imorse vaknade jag strax innan halv sju och pigg som en lärka. Kände mig riktigt utvilad, trots att jag var uppe till över 23. Ja det är sent för mig! =) Jag bestämde mig för att byta promenaden mot en morgonjogg istället och det kändes jättelätt i kroppen och benen. Vilken känsla. Jag har nämligen inte varit mig själv i vad jag vet (kan ju vara längre) i två dagar där jag känt prestationsångest och att jag inte levererar det jag vill. Kroppen har känts trött, psyket också så klart och problem med mina höfter då jag springer så mycket nu. Trots att jag lagt in vilodag har jag inte blivit piigare utan tvärtom, jag vill fortsätta vila, vilket jag inte har tid med då jag ligger i tidspress och velande tankar hit och dit. Men efter en underbar helg med bla SPA, vackert väder och massa god mat som tex Havskatt och en hel del glass och choklad var väl detta precis vad jag behövde för att hamna på banan igen. Än kastar jag inte in handduken, jag är ingen Give Up utan en Fighter och den som inte vågar kommer ingenstans. Till min lycka har äntligen filmen Fighter kommit på bioduken här till småstan så ikväll är det bio som gäller! Härligt!

Dagens utomhusträning blev intervaller, hopprep och idioten. I kväll ska jag besöka gymmet igen och jag har inte bestämt vad jag ska uträtta där än men det lutar åt axlar och biceps känns det som. Här utför jag lite träning på Fredriksskans i Kalmar, gamla stadion och idag är det premiär för den nya Arenan och heja KFF ikväll!!!!

Jag köpte med mig drygt ett kilo färsk havskatt innan jag åkte tillbaka till Karlskrona så jag har underbara måltider att se fram emot och jag har tänkt tillaga fisken i ugn med ett chilikeso och spenat-täcke, blomkålsmos och morotsstavar i ugn.

Min energilåt! Jag blir så glad när jag hör den och det är grymt bra. Extra roligt när det är Kalmarkillar som är låtskrivare och jag har faktiskt varit på Cypern med en av dem i unga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar