onsdag 6 april 2011

Benmassage - Ja tack!

Oj i mina ben! Träningsvärk i rumpa, baksidan, knäna och höfter. Idag vilar jag ifrån allt som innebär högre hastighet än promenadtempo. =) Jag skulle verkligen behöva en riktigt kraftig hård massage! Lite synd ändå att jag känner såhär just idag för det är det perfekta träningsvädret ute. Lätt fuktighet och disigt och behagliga 8 grader. men jag måste lyssna på kroppen så jag inte går sönder. Det verkar slita en del på mig efter trapp, backträning, hopp och igår var vi ute och puttade bil! Fick tips att utföra träning med bilen så det var jag tvungen att testa så klart. Jag behöver ju inte uppfinna hjulet när det redan finns experter med kunskap!Jag har haft roliga annorlunda träningsdagar och det bästa av allt att jag har fått sällskap på mina konstiga upptåg. Det är härligt och så är han smidigheten själv till skillnad från mig "ler, så jag försöker lära sig mig så mycket jag bara kan för jag måste blir smidig och smärt. Perfekt att min hjälpande hand finns så nära till hands. Jag ligger verkligen efter men jag kan ju bara bli bättre =). Jag inser nu hur viktigt och roligt det är att kunna vara bra på allt. Styrka, kondition, smidighet och explosivitet. Fokus ligger på detta och det är skönt att komma ifrån energitänket och få annat att tänka på. Annars brukar det vara tiden att tänka låg energi men nu tänker jag annorlunda och bryter mitt vanliga tänk och träning.Strax e jag springklar! Lite uppvärmning först och sen lägga fokus på benen som ska utföra jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar