lördag 12 februari 2011

Köpt mig ett 6-pack till helgen!

Fast jag har inte inhandlat mitt på bolaget.
Och mitt syfte är ju att jag också vill Få ett 6-pack till våren kroppsligt så klart!
Tror ni det funkar? Hehe, krävs lite mer än så men en form av sexpack blev det juh iallfall!
Om jag dricker ett 6-pack var dag så enligt statistik kan jag förbränna 600 extra kalorier per dag eller? Nä, det funkar juh inte så! Men lite roligt att tänka så var det =)
Träning kontra bra kost är allt för att lyckas och sen är det valfritt hur högt man vill lägga ribban och vad man är beredd att lägga tiden på.
Häromdagen var jag på en riktigt bra föreläsning av Paolo Roberto. Jag satt och lyssnade på helspänn under hela föreläsningen. Han berättade om sitt liv, hur han blev Kung av Kungsan under senare 80-talet och vad som fick honom att hamna på rätt sida av samhället igen. Paolo är en intressant och proffsig talare och tiden gick verkligen fort. Han pratade mycket boxning och det är ju ett hett ämne för mig för tillfället =) Kommer han till just din stad tycker jag verkligen du ska lyssna på honom.

4 kommentarer:

  1. Var han i Kalmar eller i Karlskrona?
    Har totalt missat......

    SvaraRadera
  2. Anonym: Karlshamn faktiskt, så en liten tripp bort men det var det värt så klart! Jag hade velat avbryta och ställa några frågor men det gjorde jag så klart inte =)
    Madeleine Andersson

    SvaraRadera
  3. Kul att lyssna på inspirerande människor. Vore skoj om nån av dessa letade sig upp till mina trakter. =) Hur går det för dig med kost och träning? Verkar som det går bra enligt vad jag har läst här och på fb. Jag har skitjobbigt just nu med mina funderingar, får så många "kloka" råd som bara gör det ännu värre. I ena stunden tror jag att jag äter för mycket och i nästa läser jag om risken med att äta för lite och stoppa förbränningen o s v. Inte meningen att gnälla här. Ha det bra och kör hårt! =)

    SvaraRadera
  4. Pernilla: Tjena! Tack jag följer verkligen min "kurva" så det känns riktigt bra! Jag ligger i fas =) Ett tips är att faktiskt inte tänka för mycket utan bara utföra sin träning kontra matlådor och köra, blir lätt "jojjo" annars och jag vet exakt vad du menar. Dokumentera din kost, träning och resultaten så ska du se det går bra! All lycka till och du får mer än gärna använda mig som bollplank här på min sida!! =) Ha nu en bra vecka!

    SvaraRadera