måndag 14 februari 2011

Delmål 2 uppfyllt! FIRAR

Mitt delmål två är nu uppfyllt!
Bra Madie, trots vissa dagar av svackor så uppfyller jag min plan iallafall. Så skit samma att det faller mer än vad jag egentligen planerat emellanåt så länge jag följer planen.
Jag har kommit på att de dagar jag har svårt att hålla min kost är de dagar jag sover dåligt. De dagar när sömnbrist infaller blir gärna ostrukturerade och kcal rusar gärna iväg....som igår till exempel där jag inget annat kunde tänka på än choklad, choklad och plockgodis. Jag gjorde mig Två chokladproteinfluffar med lite frön i men det stillade inte mina tankar....så jobbigt! Det blev tack och lov inget plockgodis utan jag tryckte i mig grönsaker, frukt och olika proteinkällor istället men energimässigt låt jag mycket högre än vad jag tänkt. Shit happens!
Imorgon ska jag fundera över nästa delmål men först ska jag njuta lite extra av nuet.
Jag firar alltid mina framgångar och idag har jag firat mitt uppfyllda delmål med att köpa en skitsnygg Adidasväska som jag såg i helgen. "Take me home" sa väskan till mig när jag gick förbi, så vilket passande tillfälle. Var jag gång jag använder och ser på väskan påminner den mig att jag verkligen förtjänat den efter hård träning och rätt fokus. Jag tycker bättre om att fira med saker eller upplevelser än att fira med att stoppa kroppen full av "skräp".
Att ge sig själv något extra är inte vad jag stoppar i munnen.
På 6 veckor är jag nu -3,6 kg och -3cm sedan invägningen den 4 januari. Framöver kommer det gå långsammare men det är bara att kämpa på och så länge jag har motivationen och viljan kommer jag bli bättre och bättre. Det känns mycket bra för jag har under dessa veckor inte gjort några "större" uppoffringar utan jag bara trivs med de förändringar jag gjort. Jag har triumfkorten kvar i fickan när jag börjar stå stilla att använda. Det är viktigt att inte gå ut för hårt i början för då har jag inga extra växlar att ta till om jag börjar radikalt med allt på en gång. Det är viktigt att hålla min förbränningen igång och hitta en bra balans. Men visst har jag en bra bit kvar till det jag vill men jag ska banne mig inte ligga i vassen i sommar!!
Idag kom jag i mina badshorts!
Det absolut viktigaste är att jag inte minskat något i viktmagasinen så jag har gått ner av rätt sort. Att minska i muskelmassa är min stora skräck.Tack Milla och Cassie för ni ville vara med och fira med mig idag!!

2 kommentarer:

  1. Naaaaw, vi fick va med i maddis blogg*weee*
    Tack själv för trevlig pratstund o en walk i stan..
    Lycka till framöver, ser fram emot nästa fika

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Millan: Speciellt utvalt =) tack my dears och slutet på nästa vecka tar vi en ny tycker jag =) kramar

    SvaraRadera