torsdag 20 januari 2011

Energi Energi Energi!

Springer runt som om jag druckit ett flak med Redbull eller nått!
Jag blir så lycklig när solen skiner och att det äntligen i barmark så jag kan springa ute!
Tre löprundor har det blivit och det är så gutt! Jag gillar inte alls att nöta på löpbanden blir så rastlös även att jag kollar på TV:n. 10 minuter på löpbandet känns som en evighet mendans 30 minuter i friska luften känns som "Nada". Lite rädd är jag dock att det ska frysa på och mer snö ska falla men jag försöker så bort dessa tankar och fokusera på NUET!
Dessutom är det så onödigt att lägga energi på saker man inte kan påverka. Energin behövs till så mycket annat!
Appropå att leva i nuet, det är viktigt för mig, och att förverkliga det jag vill göra.
Tänk om jag vaknar upp imorgon och inte kan gå eller blivit sjuk eller på något annat sätt hindrar mig ifrån min vardag. Det skulle knäcka mig och samtidigt även ångra varför jag inte förverkligade det jag vill när jag hade chansen.
Alla likasinnade "seekers" låt ingen stoppa er utan kör ditt race. Do it your way! Vi är alla olika och vissa trivs med sin vardag, inget fel i det, men låt inte din omgivning styra dina val. När vi är riktigt gamla och kroppen inte orkar det vi gjorde när vi var unga är minnerna faktiskt det ända vi har kvar! Oja, vad tragiskt det vore om man glömt allt då ;)

Min träning och kost går precis som jag vill! Jag strukturerar så klart upp så jag vet redan dagen innan vad jag ska äta under kommande dag och när jag ska äta för att nyttja energin som bäst. Skynda långsamt är alltid det bästa för man kan aldrig stressa sig till framgång utan allt måste få ta sin tid och ha tålamod och aldrig ge upp. Kunskap är ett av det viktigaste för att också lyckas med sina mål. Har man inte kunskapen så måste man söka den. Alla är vi barn i början, vi föds och varken kan eller vet något men genom att vi får lära oss av andra och söka informationen blir vi den vi är.
Igår körde jag och polaren är gott ryggpass ihop. Haha, hans biccar är lika stora som mina lår!
Typ iallafall =) Så har han dendär fina toppen ni vet, så han e inte bara stor utan har detdär extra.

Fin barmark att springa och promenera på! Fast blåsten består som alltid i Karlskrona så på tillbakavägen fick jag ta kepsen i handen istället, haha! Tog med snabbkameran bara ifrån min balkong. Här sitter jag och dokumenterar ner min träning och mitt energiintag. Smaskandes på skivat äpple, perfekt med "plock" liksom. Varar så mycket bättre än mina tre gigantiska bett på ett äpple annars =) Inte den snyggaste bild men det är verkligheten =)
Missa inte handbollen ikväll!

3 kommentarer:

  1. Ta med lite barmark hit är du go! Här lyser den med sin frånvaro...

    SvaraRadera
  2. Eva: nu har det kommit vitt skräp här också men det stör inte så mycket för det är inte halt. Jag kommer ju nästa vecka så jag tar med mig så mycket barmark jag kan! Ler

    SvaraRadera
  3. Inte halt? Vilken lyx ni har i Kronon. Bäst du packar dina broddar när du ska hit, för här är det halt tyvärr... ;(

    SvaraRadera