måndag 27 februari 2012

När luften gick ur

Ja, den har gått ur både mig och däcket på bilen. Nya erfarenheter!
Jag har dragit med en förkylning som hindrat mig från träning i knappt en vecka. Jag vet inte vad som hänt för jag var aldrig sjuk förut....suck......Jag har i förra veckan varit i underbara Stockholm för lite ärenden och passade på att träffa härliga Stina, besök henne på, http://www.fitnesscross.se/blog/stinaandersson
Planen var att göra henne sällskap till Balance och köra ett gympass men jag fick utebli. Fanns ju mycket annat att roa sig med som shopping till exempel och käk på Kalori till exempel. Trodde jag var bättre när jag kom hem igen och var så laddad för gym, trodde jag.... Hjärnan var laddad men inte kroppen tydligen. Efter en övning och sista setet tog jag i så jag trodde ett blodkärl skulle sprängas på höger sida och började ana migrän så jag fick lägga mig på massage-sängen och vila ett tag innan jag med ledsna ögon och kropp tog mig hem. Jag sov, sov, åt och sov. Två dagars vila till men Så äntligen idag, har jag varit och tränat rygg och baksida axel! Ett bra pass med PT Anders Hammarsten som lärde mig en ny övning idag. Liggande latsdrag! Lägg dig på mage, håll i en rak pinne axelbrett som du gör när du kör latsdrag, lyft benen något från golvet, spänn skinkorna och utför latsdraget bakom nacken. Grym övning och istället för vila utföra armhävningar så kan jag garantera riktig pulshöjare. Try it!
Detta lyckades jag med i helgen också......klantade till mig kom emot trottoarkanten och sen blev jag stående med byxorna nere för jag har då aldrig använt en domkraft och bytt däck själv. Jag ringde jour-akuten "pappa" som fick komma och hjäpa mig. Tack far! Mobiltelefon och bilkörning hör inte ihop.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar