söndag 5 februari 2012

Super Saturday!

Min underbara lördag har nu passerat men snart kommer ny!!
En vecka av dieten har gått och det känns riktigt bra och framför allt riktigt roligt. Hade några timmar svacka i mitten på veckan då mitt humör gav vika något men jag hoppas inte jag gjorde någon alltför illa den korta tid och nu vet jag hur jag ska hantera det framöver. Lördagen laddade jag med snabba kolhydrater som jag verkligen gillar. IKEAs kanelbullar, pannkakor, jag blev bjuden på god mat som nötrullader med päron med gorgonzolasås som är min favorit, kycklingwok med cashew-sås och choklad. Jag passade på att ladda fram till klockan 17 och därefter drog jag ner på "den sämre energin" för jag vill ändå inte uppleva någon hysteri men jag har laddat på mina depåer igen för både förbränning och som belöning. Känns lätt nu att hålla mig fokuserad till min angivna kost nu tills nästa lördag infinner sig.
Gästade Malkars Västra i Kalmar med ett härligt armpass med bra tryck i och jag upplevde mig bra tajt till min fas så det känns som Hallelujah =) Idag söndag vilar jag ifrån gymmet och börjar leverera igen imorgon. Alltid extra roligt att träna med PT Anders också så vad kan gå fel?
Jag begav mig över bron till Öland på kvaällen till min syrra och hennes famlij där vi hade jättemysigt med mina syskonbarn och Melodifestival och bästa låtarna gick vidare! Loreens framträdande och låt var grymt bra så den tar vi och lyssnar på!

Idag har jag som sagt gått tillbaka till mitt kostschema och allt har flytit på bra med naturligt intag av mina mål var tredje timme. Nästa vecka ska gå lika lätt som denna och jag känner mig trygg och knistrar av glädje!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig lördag, precis som det ska vara! Lagom dos av belöning så att energidepåerna fylls på. Har du något specifikt mål med dieten? =) Oavsett mål så är det en motivationsfaktor att ha något att sträva efter, gärna lite högre än medelsvenssons ideal. Att utmana sig själv både fysiskt och psykiskt, tänja på gränser, övervinna hjärnspöken osv. Go for it!

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Smarta och sanna ord! Jag tänkte jag skulle spänna mig på stranden i sommar istället för att ligga i vassen tsss =) skämt o sido, jag ska bli hård men inte riktigt så hård jag en gång var -08 el 09. Jag effektiviserar mig nu genom kostschema istället för att sitta o planera själv o "gasa o bromsa" utan det känns mycket bättre denna gången så det ska bli roligt! Hoppas jag tycker det e lika roligt i maj =) Hur går det för dig?!! April är målet förstår jag? Go Go!!

    SvaraRadera