fredag 13 maj 2011

Tid

Tiden kommer aldrig mer igen. För varje dag som passerar, varje timme, minut och sekund som går är tid det vi aldrig får tillbaka. Jag tycker därför det är så viktigt att verkligen förverkliga det man vill göra medans man kan. Vem vet vad morgondagen har med sig? Det är idag och nu, som jag är frisk, har orken att göra det jag vill uträtta. Jag har varit med om en del i mitt liv, roliga som tråkiga händelser (som de flesta) men jag ser allt som erfarenheter som gör mig starkare och hade jag inte varit med om allt hade jag inte blivit den person som jag är idag. Personen jag är idag är jag stolt över att vara! Jag känner mig stark, självständig och trygg i mig själv och finner inga gränser utan jag har ett mod och en vilja att ständigt finna nya utmaningar. Stora som små. Det viktigtaste är att VÅGA och inte anpassa sig efter andra så dina önskningar blir begränsade. Vad Jag vill är vad Jag ska göra. Jag gör det "My Way"!

Emellanåt förvånar jag mig själv faktiskt och undrar lite vad jag får min tankar och ideér ifrån. Jag vägrar i gammal ålder tänka tillbaka på saker jag aldrig förverkligade för jag var feg, bekväm och lyssnade för mycket på andras ord. Vi har den stora förmånen att bestämma själv över våra liv och det ska vi ta vara på! Men det är en sorg att tiden är så knapp och vi har inte tid att vänta, utan förverliga dina drömmar Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar