torsdag 19 maj 2011

CrossFit Kalmar

Igår var jag på mitt första CrossFit pass i klubben i Kalmar. Ett "Intro-pass" och det kommer bli fler besök till denna klubb och lokal! Vi var ett glatt gäng med bra ledare som gör att jag vill uppleva detta igen. Jag älskar inspirerande männsikor! Fokus denna kväll var marklyft, armhävningar och Box-jump (upphopp på låda). Uppvärmning med kast med medicinboll över en ribba samtidigt som man utför en knäböj, därefter la vi till att hinna med en armhävning mellan kasten till varann. Vi arbetade två och två. Vidare med lite olika sträckövningar och jag upptäckte ett ställe jag var stel i....

Vi gick igenom rätt teknik i marklyft och ökade vikterna succesivt därefter körde vi fullt ös i 10 minuter med 3 Marklyft, 5 armhävningar och 10 upphopp på lådan som var ett varv och började vi om, utan vila så klart. Upphoppen sög i benen efter en stund kan jag säga för jag valde inte den lägsta boxen, thats me =) En timme gick fort, för det gör det juh när man har roligt! Inget pass är heller det andra likt vilket också är en tjusning med denna träningsform. Ska bli spännande att se hur nästa pass är utformat! Synd jag inte kan närvara oftare men så ofta jag är i Kalmar vill jag så klart var med om detta. Intensiteten väljer du efter din egen kapacitet.
Kvällens nybörjargäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar