tisdag 24 juli 2012

Vilken dag!

Och jag menar inte bara det underbara soliga och varma vädret som varit idag! Men jag är såååå slut att jag är lite ledsen över att jag inte kan nyttja kvällen till en promenad ens för benen bär mig inte. Jag körde ett bra benpass idag som har satt sina spår milt uttryckt. Jag har en ovana att när jag just kör ben, att jag biter mig i läppen på ena sidan när jag tar i, hehe. Vi har alla våra egenheter. Så efter benpass har jag ofta en liten "blodfläck" på ena sidan av underläppen och idag spräckte jag upp det....det forsade kan jag säga. Har nog inte blödigt så mycket sen jag hade mens tror jag. :) halvägs hem från gymmet när jag intog min drink tyckte jag det kändes lite konstigt och kände med överdelen av handen och shit säger jag bara. Det gick inte att stoppa. Samtidigt som jag jag försökte rota i väskan efter papper med svårigheter ska gudarna veta, då jag blodade ner skor, ben och arm utan att finna papper. Jag spottade och det var som det skulle komma från näsan eller ett sprucket ögonbryn. Några passerade mig men jag kunde ju inte prata för att be om hjälp. Hittade några pappersbitar i min väska men vad hjälpte det. Till slut brydde jag mig inte om hur mycket jag blodade ner mig för hela trottoaren var full och jag var ju tvungen att få stopp på det så jag frågade sittande på huk en kille om han hade papper vilket han tyvärr inte hade. Det som retar mig var att det stod en äldre kvinna 3 meter ifrån mig som såg allt i en busskur och hon såg skitsur ut när killen frågade om hon hade papper för jag blödde, utan att titta i sin väska svarade hon nej surt. Bitch liksom.....en vänlig herre lite senare frågade vad som hänt och stannade en buss och jag fick hushållspapper. Evigt tacksam!!!!! Jag sa till honom att gjort dagens gärning och önskade honom en fortsatt bra dag. När jag kom hem hade jag blod även på kinden :) Jaha vad som kan hända! Åter till mitt benpass :) Svettades galet mycket och jag körde tunga övningar med bra tempo like always men nu ligger jag verkligen pall alltså. Orkar nada! Känns ändå gutt bra kan jag säga.
Börjar få bättre ordning på benen nu tycker jag.
Denna bilden tog jag förra veckan innan jag tränade och de ser mycket bättre ut än för några månader sen. Hade ljuset varit mörkare hade de sett ännu bättre ut och mer överrens med verkligheten. Jag har fått riktigt bra varierande träning i mina benpass tack vare PT Anders Hammarsten som lärt mig väldigt mycket hur otroligt mycket variationer och övningar det finns för benen. TACK

4 kommentarer: