fredag 8 juni 2012

Intervall-Fredag

På alla dess olika sätt har denna dagen verkligen gått snabbt och långsamt i etapper!
Jag började dagen med nytt morgon-upplägg. Jag börjar att hoppa under mina morgonrundor istället för att jogga. Jag har svårt att hitta ett naturligt löpsteg när jag springer långsammare och inser att jag kanske då springer fel med foten och att jag nu istället arbetar mig "uppåt" istället för bara framåt. Jag joggade som uppvärmning till ett ställe där jag kunde hoppa fritt och slippa känna mig fånig för det gjorde jag :) Hoppar små små korta steg med fötterna placerade utåt och inåt, hoppade på ett ben, lite upphopp, indianhopp och fokus på att trycka ifrån med foten, joggade igen och avslutade sen med upphopp på bänkar som jag har många precis utanför där jag bor. Kändes underhållande faktiskt!
Här hoppar jag på Fuerteventura i Jandia!
Dagen har passerat genom att gå långsamt varvat med lite toppar under eftermiddagen. Hungrig har jag varit idag också så hade jag haft en häst hade jag ätit hela den :) så all heder till knäckebröd, keso och nötinnanlår, you rock my friends! Helst plötsligt sprang miutvisare och timvisare iväg så vips var det dags att inta min trolldryck av Gaspari Superpump blueberry. Den fantastiska goda dryck och för ökad prestation i gymmet till ett rygg och axelpass där jag fick tryck som jag verkligen gillade. Fick lite proffsassistans för att pressa ur det sista i axelpress med stång av en stor kille på gymmet och det är så ljuvligt att se hur de tränar med lugna fina strikta rörelser med maximal muskelkontakt. Riktig inspiration!

3 kommentarer:

  1. Å vilken härlig bild!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Har du tagit semester från bloggandet? Hoppas det inte gäller träningen också? ;)

    SvaraRadera
  3. Eva: haha tack! Jandia på Fuerteventura är jättefint. Dit åkte vi ofta på våra lediga dagar :)
    Johan: hmmm ja, jag har kommit av mig lite när det gäller bloggandet men träningen består :)

    SvaraRadera